In het derde kwartaal van 2016 heeft de Chinese smartphonefabrikant Huawei meer dan 10 miljoen smartphones verscheept naar Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Dit is 70 procent meer dan in dezelfde periode van 2015. Huawei is op dreef en de groei lijkt alleen nog maar meer toe te nemen.
Volgens marktonderzoeksbureau Canalys is het de eerste keer dat Huawei in één kwartaal meer dan 10 miljoen toestellen heeft verkocht. Huawei is goed voor ruim 14 procent marktaandeel, achter de 37 procent van marktleider Samsung en 15 procent van Apple. Met de feestdagen nog in het verschiet lijkt 2016 een ongelofelijk topjaar te worden voor Huawei. Andere aanbieders zoals HTC, LG en Sony laat de Chinese fabrikant ver achter zich.
Maar wat is nu precies het geheim achter het succes van Huawei? Ten eerste focust het bedrijf zich compleet op een goede prijs-kwaliteitverhouding. De Huawei P9 is bijvoorbeeld een relatief goedkoop toestel voor de specificaties die je ervoor terug krijgt en ziet er ook nog eens superstrak uit. Daarnaast zijn de toestellen het afgelopen jaar enorm in populariteit gestegen dankzij samenwerkingen met onder andere Leica en Porsche Design. De P9 is een van de nieuwste toestellen van Huawei en is ook in een Lite-variant verschenen. Dit toestel is iets kleiner dan de P9 en verschilt iets in specificaties, maar ook dit toestel is spotgoedkoop als je kijkt naar de inhoud en het design. Huawei heeft ook wel wat geluk gehad, want tegelijkertijd met het fiasco rondom de Note 7 bracht Huawei het nieuwste vlaggenschip, de Mate 9, uit.
Houd voor het laatste nieuws over Huawei onze website in de gaten. Ook vind je hier alle informatie over de mooie Huawei-toestellen!
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.