Levertijd

Op deze pagina vind je alle informatie over de levertijden van Belsimpel. Heb je een bestelling geplaatst, dan houden we je altijd per e-mail op de hoogte van de verzendstatus van je pakket. Ook kun je deze inzien via je persoonlijke accountpagina.



De levertijd van je bestelling

Bij elk product op onze website staat de geschatte levertijd vermeld. Deze verandert mee wanneer je een ander land selecteert. Nadat je een bestelling hebt geplaatst geldt altijd de levertijd die in je orderstatuspagina vermeld staat. Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je van ons een Track & Trace-code om je pakket te volgen.

Over het algemeen geldt: voor 23.59 uur besteld = morgen in huis.

Voor bestellingen met een abonnement geldt: voor 23.30 uur besteld = morgen in huis, indien de aanvraag bij de provider volledig is afgerond. 

Uitzonderingen: Het kan gebeuren dat de levertijd van je pakket langer wordt dan vooraf geschat. Bijvoorbeeld vanwege drukte bij de pakketdienst of doordat een toestel moeilijk leverbaar is door de grote vraag. We houden je hierover per e-mail en op je orderstatuspagina op de hoogte.


Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over levertijden. Klik op een vraag om het antwoord te lezen.

  • Wat als mijn bestelling door de brievenbus past?

    Sim only's en losse accessoires die door de brievenbus passen, versturen we met briefpost van PostNL. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven. Briefpost wordt van dinsdag tot en met zaterdag bezorgd.

    Bestel je een Sim Only of kleine accessoire na 18.00 uur of in het weekend? Dan kun je zelf kiezen of deze per briefpost of pakketpost wordt verstuurd. Als je voor pakketpost kiest, dan versturen wij je pakket nog dezelfde dag. Voor ontvangst moet je dan wel thuis zijn. Briefpost gaat mee met de lichting van de volgende dag en wordt dus een dag later dan pakketpost bezorgd. Als je op vrijdag na 18:00 uur of op zaterdag bestelt, wordt briefpost op dinsdag bezorgd. Door je de keuze tussen briefpost of pakketpost te bieden, zorgen we ervoor dat je de accessoire alsnog de volgende dag in huis kunt hebben als je dat wilt!

  • Hoe heb ik mijn bestelling met abonnement het snelste in huis?

    Bestel je een abonnement, dan is het nodig dat je het contract hiervan ondertekent. De snelste methode hiervoor is via ons Abonnement zonder gedoe. Hierbij onderteken je het contract direct met een iDeal- of sms-verificatie. Dit is ook mogelijk als je bij het betalen een andere methode dan iDeal kiest.

    Als alternatief kun je ook het contract op papier ondertekenen en uploaden samen met een kopie van je legitimatiebewijs. In dat geval kunnen we niet garanderen dat je de bestelling de volgende dag in huis hebt.

  • Wat zijn de levertijden rond de feestdagen?

    Voor je je bestelling plaatst vind je de actuele verwachte levertijd op de productpagina van het betreffende product. Nadat je een bestelling hebt geplaatst geldt de levertijd die in je account vermeld staat. Rond feestdagen zullen de getoonde levertijden aangepast worden aan eventuele afwijkende bezorgmomenten die bezorgdiensten hanteren. Door drukte bij de bezorgdiensten rond de feestdagen, kan het zijn dat de aflevering van je pakket 1 of 2 dagen vertraging heeft.

    Voor een overzicht van onze openingstijden rond feestdagen, kijk je op onze openingstijden-pagina.

  • Kan jullie klantenservice me de meest actuele status van mijn bestelling geven?

    De huidige status van je bestelling zie je altijd op je orderstatuspagina. Deze status wordt realtime bijgewerkt. Onze klantenservice heeft precies dezelfde informatie, we kunnen je dus niet meer vertellen dan wat je op de orderstatuspagina ziet.

  • Hoe kan ik het afleveradres van mijn bestelling wijzigen?

    Heb je besteld, maar een foutje gemaakt bij het invullen van je adres? Of wil je de bestelling toch ergens anders laten afleveren? Geen zorgen, je kunt het adres wijzigen. Bekijk eerst op je orderstatuspagina of de bestelling al door ons verzonden is.

    Is je bestelling nog niet verzonden?
    Neem dan contact op met onze klantenservice. We kunnen een adreswijziging doorvoeren in ons systeem zodat het pakket naar het juiste adres verzonden wordt.

    Is je bestelling al verzonden?
    Dan kunnen wij het afleveradres niet meer aanpassen. Wanneer we je bestelling versturen ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace-code. Gebruik deze om te kijken of je het adres nog kunt wijzigen bij de pakketdienst, eventueel na de eerste afleverpoging.

  • Kan ik aangeven wanneer ik wel of niet geopend ben/bestellingen kan ontvangen?

    Bij PostNL en DHL is het mogelijk een 'gesloten verklaring' in te vullen. Hierin geef je aan wanneer jullie wel of, nog belangrijker, niet geopend of aanwezig zijn. Zo komt de postbezorger nooit voor een dichte deur te staan en ontvangen jullie jullie leveringen altijd op een gewenst moment. Bezoek de websites van PostNL en DHL voor meer informatie over de 'gesloten verklaring'.

  • Kan mijn bestelling ook op zondag worden bezorgd?

    Ja, binnen Nederland kan dat! Als je op zaterdag bestelt, kies dan als verzendmethode 'Zondaglevering' en rond je bestelling af via Abonnement zonder gedoe. Je bestelling wordt dan zondag bij jou thuis bezorgd!

    Dit geldt niet voor het afhalen van pakketten bij een Belsimpel-winkel of een afhaalpunt. Dit kan vanaf maandag.

    Uitzondering: Voor adressen op de Waddeneilanden is er geen mogelijkheid voor bezorging op zondag. Je pakket wordt dan maandag bezorgd!

  • Wat betekent de leverstatus op de website?

    Bij elk product op onze website staat de geschatte leverstatus vermeld. Hieronder vind je de betekenis van de verschillende statussen.


    24 uur / Op voorraad: Het product is momenteel uit voorraad leverbaar.
    2-4 werkdagen: Het product is op voorraad bij onze leverancier en kan binnen 2 tot 4 werkdagen geleverd worden.
    5-7 werkdagen: Het product is op voorraad bij onze leverancier en kan binnen 5 tot 7 werkdagen geleverd worden.
    X aantal weken: Het product heeft een iets langere levertijd, maar een nieuwe levering wordt verwacht. De genoemde levertijd is een indicatie en kan nog veranderen. We zijn hierbij afhankelijk van de leverancier.
    Tijdelijk uitverkocht: Het product is momenteel uitverkocht, maar komt binnenkort weer op voorraad. De exacte levertijd is hier nog onbekend en kan variëren van 1 werkdag tot een paar weken. We zijn hierbij afhankelijk van de leverancier.
    Tijdelijk niet leverbaar: Het product is op dit moment tijdelijk niet leverbaar. Onze klantenservice weet niet wanneer dit product wel weer leverbaar wordt. We raden je aan een andere keuze te maken.
    Niet meer leverbaar: Het product is op dit moment niet leverbaar. We verwachten het in de toekomst ook niet meer te kunnen leveren.
    Pre-order: Het product is op dit moment nog niet leverbaar, maar je kunt het wel alvast bestellen. Je hebt het product dan als één van de eersten in huis. Bekijk de omschrijving voor de eerst verwachte leverdatum.
    Binnenkort verwacht: Het product is op dit moment nog niet leverbaar; we verwachten binnenkort te starten met de (voor)verkoop. Vul je e-mailadres in op de productpagina en je krijgt automatisch bericht zodra het product leverbaar is.