Op deze pagina vind je alles over de verzending en bezorging van je pakket. Heb je een bestelling geplaatst, dan houden we je altijd per e-mail op de hoogte van de verzendstatus van je pakket. Ook kun je deze inzien via je persoonlijke accountpagina.
Bij het afronden van je bestelling vind je in de winkelwagen de beschikbare verzendmethoden. Deze veranderen mee wanneer je een ander land selecteert. Vaak kun je er voor kiezen om je bestelling thuis te laten bezorgen of op te halen bij een afhaalpunt. Woon je in Nederland? Dan kun je je bestelling altijd gratis afhalen in één van de twee Belsimpel-winkels. Het is mogelijk om een afwijkend leveradres op te geven in de winkelwagen, zo kun je je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen. Wanneer je bestelling niet door de brievenbus past, moet je thuis zijn om het pakket aan te nemen.
Je pakket volgen
Zodra we je bestelling verzenden, sturen we je een e-mail met een Track & Trace-code. Hiermee kun je zelf je pakket volgen. De Track & Trace-code van je bestelling vind je ook op je orderstatuspagina.
In onderstaande tabel zie je wat de verzendkosten van je bestelling binnen Nederland zijn.
Verzendkosten binnen Nederland | Per briefpost | Per pakketpost | Afhalen bij PostNL | Afhalen bij Belsimpel |
Los toestel | n.v.t. | Gratis* | Gratis | Gratis |
Accessoire | Gratis | Gratis* | Gratis | Gratis |
Prepaid | Gratis | Gratis* | Gratis | Gratis |
Abonnement + toestel | n.v.t. | €4,95 | €4,95 | Gratis |
Sim Only-abonnement | Gratis | Gratis* | Gratis | Gratis |
*Kies je voor zondaglevering? Dan zijn de verzendkosten €2,95.
We versturen bestellingen kosteloos naar andere landen binnen de Europese Unie. In onderstaande tabel zie je wat de verzendkosten van je bestelling naar landen buiten de Europese Unie zijn.
Verzendkosten binnen Europa | Per briefpost | Per pakketpost |
EU-landen | Gratis | Gratis |
Noorwegen | Gratis | €9,95 |
Verenigd Koninkrijk | Gratis | €4,95 |
Zwitserland | Gratis | €9,95 |
Heb je nog een vraag over de verzending van je bestelling? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.
We verzenden naar verschillende landen in Europa. Als je in een van de volgende landen/gebieden woont, kunnen wij je bestelling naar je versturen:
Naar een aantal regio's kunnen we geen pakketten verzenden. Dit zijn:
We houden je altijd per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling. Op het moment dat we deze verzenden, ontvang je een Track & Trace-code. Hiermee kun je op de website van de pakketdienst kijken wanneer je pakket bezorgd wordt. Dit werkt zowel voor bezorging thuis als voor afhalen bij een afhaalpunt. Bekijk onze pagina over levertijden voor meer informatie.
We werken nauw samen met PostNL, UPS en DHL om jouw bestelling zo snel mogelijk, met de beste service bij je thuis te bezorgen. Bekijk onze pagina over onze partners voor meer informatie.
Wanneer je niet thuis bent op het moment van bezorging, laat de bezorger een bericht achter. Hierop wordt aangegeven wat je nu kunt doen, waar je pakket af te halen is of wanneer het pakket opnieuw aangeboden wordt. Deze informatie is ook terug te vinden via je Track & Trace-code.
Pakketten worden 7 dagen bewaard op PostNL-punten. Je hebt dus 7 dagen de tijd om je bestelling af te halen. Als je je bestelling niet binnen 7 dagen ophaalt, gaat deze automatisch retour naar ons.
Heb je een telefoon met abonnement besteld? Dan sturen we je een mail met meer informatie en de vraag wat we met je geretourneerde pakket mogen doen. Als je alleen een toestel of accessoire hebt besteld, annuleren we je bestelling en storten we je betaling terug. Je kunt dan zelf een nieuwe bestelling plaatsen.
Heb je besteld, maar een foutje gemaakt bij het invullen van je adres? Of wil je de bestelling toch ergens anders laten afleveren? Geen zorgen, je kunt het adres wijzigen. Bekijk eerst op je orderstatuspagina of de bestelling al door ons verzonden is.
Is je bestelling nog niet verzonden?
Neem dan contact op met onze klantenservice. We kunnen een adreswijziging doorvoeren in ons systeem zodat het pakket naar het juiste adres verzonden wordt.
Is je bestelling al verzonden?
Dan kunnen wij het afleveradres niet meer aanpassen. Wanneer we je bestelling versturen ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace-code. Gebruik deze om te kijken of je het adres nog kunt wijzigen bij de pakketdienst, eventueel na de eerste afleverpoging.
Ja, voor particuliere klanten betalen wij de invoerrechten en btw, dit is verwerkt in de prijs die je op de website ziet staan wanneer je het land van verzending hebt gekozen. Dit geldt ook voor klanten die uit landen buiten de EU bestellen. Deze hoef je dus niet aan de deur af te rekenen met de bezorger van je pakket.
Belsimpel vergoedt deze kosten voor alle landen uit de lijst met landen die je hierboven vindt bij de vraag 'Naar welke landen verzendt Belsimpel?'