Betalen bij Belsimpel is gemakkelijk en veilig. Je kunt op de volgende manieren betalen:
Betaalmethode* | Kosten | Verwerkingsduur |
iDeal Tip! | Gratis | Direct |
Overboeking | Gratis | 1 à 2 werkdagen |
Creditcard (Visa / Mastercard)** | Gratis | Direct |
Maestro | Gratis | Direct |
Bancontact | Gratis | Direct |
Giropay | Gratis | Direct |
Fiscfree-vouchercode*** | Gratis | Direct |
Belsimpel-vouchercode | Gratis | Direct |
* Indien je een abonnement bestelt, doen we nog een 1-centverificatie van de rekening waarvan het abonnement betaald gaat worden. Dit kun je niet doen met een creditcard.
** Wanneer je een abonnement bestelt, is het niet mogelijk om je abonnementskosten met creditcard te betalen.
*** Het is alleen mogelijk om een FiscFree-vouchercode te gebruiken bij een particuliere bestelling.
Zodra we je betaling verwerkt hebben ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. We gaan dan direct aan de slag om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen.
We hebben alle informatie over de verschillende betaalmethodes op een rijtje gezet. Klik op een vraag hieronder om het antwoord te lezen.
Om per overboeking te betalen, kies je bij het plaatsen van je bestelling voor de betaalmethode “Overboeking”. Vervolgens sturen wij je een mail met instructies.
Bankgegevens:
Belsimpel te Groningen
IBAN: NL12INGB0005726296
BIC: INGBNL2A
Omschrijving: je ordernummer.
Er zijn geen extra kosten verbonden aan betalen met overboeking. Houd er wel rekening mee dat het 1 of 2 werkdagen kan duren voordat de bank de betaling op onze bankrekening bijschrijft. Zodra we het bedrag ontvangen en verwerkt hebben wordt je bestelling verstuurd.
Je kunt je bestelling bij Belsimpel met creditcards van Mastercard en Visa betalen op een speciale, beveiligde pagina. Voor een betaling met creditcard worden geen transactiekosten gerekend. Je betaling wordt direct verwerkt.
Er geldt een limiet van €5000 per bestelling. Het is niet mogelijk om een abonnement met toestel te betalen met creditcard.
Voor creditcardbetalingen geldt dat we steekproefsgewijs vragen om een rekeningverificatie van 1 cent. Dit rond je binnen een paar clicks af. Zo zorgen we ervoor dat we zeker weten dat niemand misbruik kan maken van jouw creditcard.
Heb je een Belsimpel-vouchercode ontvangen? Deze kun je inwisselen wanneer je een bestelling plaatst op onze website. Per bestelling kun je één vouchercode gebruiken. Voor welke productgroep(en) jouw vouchercode precies geldig is, staat in de e-mail waarin we je vouchercode hebben verstuurd. In dezelfde e-mail vind je ook tot wanneer je code geldig is en hoe je deze op onze website inwisselt. Vouchercodes zijn niet in delen te besteden; je kunt deze dus één keer gebruiken.
Heb je een Fiscfree vouchercode van je werkgever ontvangen? Deze kun je inwisselen bij het bestellen van een telefoon, een abonnement of accessoires bij Belsimpel! De voucher is alleen in te wisselen bij het bestellen via onze website bij particuliere bestellingen. Lees voor meer informatie ons dossier Fiscfree.
Let op! Een Fiscfree vouchercode kun je niet inwisselen bij het bestellen van een tablet.
Als je een product annuleert of ruilt en je aankoopbedrag (gedeeltelijk) terugkrijgt, wordt het bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je ook betaald hebt. We wachten met terugbetalen tot de producten bij ons binnen zijn.
Heb je met een creditcard betaald? Ook dan zorgen we dat het bedrag binnen 5 werkdagen wordt teruggestort. Houd er wel rekening mee dat het tot een maand kan duren voordat het teruggestorte bedrag zichtbaar is in het account van je creditcard.
Nee, de maandelijkse kosten betaal je aan je provider. Aan Belsimpel betaal je alleen de kosten die je eventueel maakt bij je bestelling. Deze kunnen bestaan uit een een eenmalige betaling voor je toestel en/of verzendkosten.
De maandelijkse abonnementskosten betaal je aan je provider. Dit gebeurt meestal per automatische incasso. Of er nog andere manieren om te betalen worden aangeboden, verschilt per provider. Op de website van je provider vind je meer informatie over hoe je de abonnementskosten kunt betalen.
In onze winkels kun je betalen met pin en creditcard. Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om met contant geld af te rekenen.
Wij bieden al onze producten op onze website aan in euro's. Als je online betaalt in je eigen valuta, dan gelden hiervoor de actuele wisselkoersen ten opzichte van de euro. Als je annuleert, betalen wij het bedrag in terug dat je in euro's hebt betaald. Het kan zijn dat de wisselkoers in de tussentijd verandert, hier houden we bij de terugbetaling geen rekening mee. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij annuleren een hoger of lager bedrag teruggestort krijgt.
Ja, voor particuliere klanten betalen wij de invoerrechten en btw, dit is verwerkt in de prijs die je op de website ziet staan wanneer je het land van verzending hebt gekozen. Dit geldt ook voor klanten die uit landen buiten de EU bestellen. Deze hoef je dus niet aan de deur af te rekenen met de bezorger van je pakket.
Belsimpel vergoedt deze kosten voor alle landen uit de lijst met landen die je vindt op de pagina Verzending.
Als particuliere klant kun je, bij export buiten de EU, de btw die je in Nederland betaald hebt terugvragen. Voorwaarden hiervoor zijn dat het factuurbedrag inclusief btw minimaal €50,- bedraagt en dat het product binnen 3 maanden na aanschaf uitgevoerd is uit de EU. Dit is wettelijk zo geregeld.
Het terugvragen van de betaalde btw doe je als volgt:
Wij regelen vervolgens de afhandeling met de douane. Je krijgt, als de aanvraag is goedgekeurd door de douane, de btw binnen 14 dagen teruggestort.
Als zakelijke klant uit een land uit de Europese Unie kun je de btw die je in Nederland betaalt terugvragen. Je ontvangt hiervoor een btw-loze factuur, waarop de bedragen exclusief btw worden weergegeven. Je hebt de de volgende opties:
Je kunt dus zelf kiezen of je het btw-bedrag voorschiet zodat je de bestelling eerder ontvangt, of dat je de aangepaste betaallink afwacht.
Let op: Het afleveradres moet overeenkomen met het adres dat bij het btw-identificatienummer is geregistreerd.