Wat moet ik opsturen?

Hieronder zie je wat je moet opsturen als je een abonnement aanvraagt. Ook vind je hier bij welke wijzigingen je een nieuwe kopie van het Belsimpel-contract moet insturen en waarom identificatie bij een telefoonabonnement nodig is.


Ik heb mijn contract ondertekend met iDeal

In dit geval hoef je niets op te sturen! Als je de bestelling hebt afgerekend met iDeal, gebruik je die betaling namelijk als verificatie. Meer informatie over het ondertekenen van je contract met iDeal vind je op onze pagina over Abonnement zonder gedoe. Let op: Dit is niet mogelijk bij zakelijke aanvragen met meerdere abonnementen.


Ik heb mijn contract niet ondertekend met iDeal

We sturen je in dit geval het contract digitaal op, zodat je het kunt ondertekenen en terugsturen. Daarnaast hebben we nog een aantal kopieën van je documenten nodig. Hierdoor weet je provider dat jij degene bent die het abonnement aanvraagt en dat het bankrekeningnummer echt bij jou hoort. Hieronder vind je per situatie wat je precies moet opsturen.

  • Particulier

  • Zakelijk

Veelgestelde vragen

  • Kan ik mijn contract ook met iDeal ondertekenen als ik niet met iDeal betaal?

  • Bij welke wijzigingen moet ik een nieuw contract opsturen?

  • Wat als ik geen Nederlands legitimatiebewijs heb?

  • Hoe maak ik een goede foto van mijn legitimatiebewijs en documenten?

  • Hoe kom ik aan de extra documenten die nodig zijn voor mijn abonnementsaanvraag?

  • Wat als ik te maken heb met curatele of bewindvoering?

  • Waarom moet ik mijn financiële informatie opgeven bij een abonnement?

  • Waarom moet ik mijn legitimatiebewijs en bankpas opsturen bij een abonnement?

  • Wat mag ik afschermen op mijn legitimatiebewijs?

  • Help! Mijn identiteit is misbruikt om een abonnement aan te vragen!

  • Kan ik met een tijdelijk reisdocument een abonnement afsluiten?

  • Kan ik met een vreemdelingenpaspoort of vluchtelingenpaspoort een abonnement afsluiten?

  • Waar moet een machtiging aan voldoen bij een zakelijke bestelling?