Afgelopen vrijdag 23 november was het Black Friday, het vanuit Amerika overgewaaide kortingsspektakel. Ook in Nederland wordt inmiddels al weken van tevoren uitgekeken naar alle Black Friday-aanbiedingen. Bij Belsimpel is deze trend eveneens zichtbaar: dit jaar werd een ultiem verkooprecord neergezet.
In 2017 deed Belsimpel voor het eerst mee aan Black Friday, en dat was gelijk al een groot succes. Oprichter Jeroen Elkhuizen vertelt: “Dat hebben we dit jaar weten te overtreffen. Black Friday 2018 gaat in de boeken als ons all-time verkooprecord. We hebben onze beste cijfers ooit gehaald.” De drukte bij het e-commercebedrijf was niet alleen op de website, maar ook in de winkels te merken.
Ook met de grote drukte zijn alle bestellingen op tijd naar de klanten verzonden. Dit laat zien dat het logistieke systeem zich makkelijk aanpast op extra drukte. Elkhuizen: “Bovendien hebben we met zijn allen extra uren gewerkt om ervoor te zorgen dat we de bestellingen van alle klanten konden verzenden. Dit is echt de kern van het fanatieke DNA van Belsimpel.”
Met deze cijfers wordt een grote bijdrage gedaan aan opnieuw een jaar van groei voor Belsimpel. De verwachting is dat het jaar wordt afgesloten met een omzet van €290 miljoen.
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.