Goed (of slecht) nieuws voor alle gebruikers van Snapchat: de app krijgt een volledig nieuw design dat ervoor moet zorgen dat de app intuïtiever te gebruiken is. Lees hier wat er allemaal gaat veranderen!
Snapchat begint in populariteit steeds meer af te nemen ten opzichte van Instagram en Facebook. Bij de presentatie van de (niet zo goede) kwartaalcijfers maakte Snapchat dan ook bekend dat de app een compleet nieuw design zou krijgen in de hoop meer nieuwe gebruikers binnen te halen. Het design moet veel overzichtelijker worden dan dat het nu is: geen slechte zaak lijkt me, want het is nu ook best een rommeltje.
De berichtenlijst en de vriendenpagina worden samengevoegd in het linkertabblad. Dat betekent dat je in je vriendenpagina zowel nieuwe snaps vindt als de stories van je vrienden. Om ervoor te zorgen dat de verhalen van vrienden die je niet zo vaak berichten stuurt, bovenaan staan, plaatst Snapchat je beste vrienden automatisch bovenaan de lijst.
Wanneer je nu de stories van je vrienden bekijkt, kan het vaak voorkomen dat video’s van vrienden opgevolgd worden door een gesponsorde video van een merk. In de nieuwe versie van Snapchat zal dit niet meer voorkomen: je moet naar een apart tabblad navigeren om daar de content van andere partijen te bekijken.
Goed nieuws voor jou dus, maar iets minder goed voor de adverteerders. Snapchat-gebruikers moeten immers speciaal naar een ander tabblad gaan om hun foto’s en video’s te bekijken. Snapchat heeft echter wel gezegd dat deze media nieuwe tools krijgen om alsnog op te vallen en kijkers te trekken, maar hoe dit er precies uit gaat zien, is nog niet bekend.
Ben jij een keiharde Snapchat-fan en vraag je je af hoe het er nu precies uit gaat zien? Snapchat heeft zelf een video gemaakt waarin de CEO van Snapchat, Evan Spiegel, uitlegt hoe de nieuwe app er uit zal gaan zien. Bekijk ‘m hieronder zelf!
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.