Concerten van bekende artiesten bekijken kon altijd al via Snapchat: mensen die bij een concert aanwezig waren, konden hun video via Snapchat delen met kijkers. Nu is deze functie nóg vetter geworden.
Voorheen was het alleen mogelijk om één video tegelijkertijd te bekijken. Hierdoor kon je naar een concert kijken vanuit één bepaalde hoek en hoorde je één bepaald geluid. Kortom, je zag en hoorde alleen wat de desbetreffende Snapchat-gebruiker filmde.
Snapchat komt nu met de optie om verschillende concertvideo’s van gebruikers te bekijken, terwijl de muziek zonder onderbreking door blijft lopen. Op deze manier kun je dus zelf bepalen wanneer je het concert vanuit een andere hoek wilt zien en dit heeft geen effect op het geluid.
Deze zogenaamde ‘Crowd Surf-functie’ maakt gebruik van slimme algoritmes om video’s aan elkaar te plakken.
Hopelijk geeft deze nieuwe functie Snapchat een flinke boost; uit recent gepresenteerde cijfers bleek namelijk dat het helemaal niet zo goed gaat met Snapchat. Het bedrijf maakt forse verliezen en krijgt tegelijkertijd maar weinig nieuwe gebruikers.
De kwartaalcijfers die moederbedrijf Snap op 10 augustus 2017 presenteerde, gaven aan dat het bedrijf het afgelopen kwartaal een verlies van 443 miljoen dollar heeft geleden. Vorig jaar kwam het verlies in deze periode nog uit op 116 miljoen dollar.
Waarschijnlijk heeft het groeiende verlies mede te maken met de huidige concurrentie. Op zowel Instagram als Facebook zijn momenteel vergelijkbare functies te vinden als op Snapchat. Deze media hebben meer gebruikers dan Snapchat en daarom worden deze functies met name op andere media dan Snapchat gebruikt.
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.