Huawei is een Chinese fabrikant, maar alleen verkopen in het thuisland is er allang niet meer bij. Het merk verovert Europa en heeft ook in Amerika voet aan wal gezet. Inmiddels biedt de fabrikant toestellen aan in verschillende categorieën en prijsklassen, zodat er voor iedereen een perfecte Huawei-smartphone te vinden is. Het merk verkoopt elk jaar meer toestellen en 2016 was tot nu toe dan ook het beste jaar van de producent.
De fabrikant bereikte de mijlpaal van 100 miljoen verkochte toestellen wereldwijd in 2015, maar ambities om nog meer toestellen te verkopen waren er natuurlijk ook. In 2016 zijn er 139 miljoen stuks verscheept, waarmee de fabrikant menig concurrent voorbij is gestreefd. Het wereldwijde aandeel in de smartphonemarkt van het Chinese bedrijf steeg vorig jaar naar 11,3%! Richard Yu, CEO van Huawei, maakte dit bekend op de CES in Las Vegas die begin januari plaats heeft gevonden.
Toestellen die goed verkochten en hebben bijgedragen aan het succes zijn onder andere de drie toestellen in de P9-familie. Wat Huawei nog nooit voor elkaar gekregen had, lukte vorig jaar wel met de P9 en P9 Plus. Deze twee vlaggenschepen van de fabrikanten werden meer dan 10 miljoen keer verkocht, waarbij de eerste 2,5 miljoen stuks in slechts zes weken na de aankondiging al over de toonbank waren gegaan! Ook de Huawei Mate 9 die in 2016 werd gepresenteerd overtrof de verkoopaantallen van de Mate 8 uit 2015.
Huawei vindt service erg belangrijk en biedt klanten dan ook verschillende manieren om met de klantenservice in contact te komen. Zo is er een telefonische helpdesk, maar kun je ook chatten met medewerkers. Daarnaast zijn er wereldwijd ook verschillende Huawei servicepunten te vinden, waar je kunt binnenlopen met je toestel of vragen. Eind februari zal het eerste servicepunt van de Chinese fabrikant in Nederland openen, te Amsterdam.
Bron: Huawei
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.