Aftersales

Ook na je bestelling staan we voor je klaar. Werkt je toestel bijvoorbeeld niet zoals verwacht? Veel problemen kun je verhelpen via onze pagina voor het zelf oplossen van toestelproblemen.

Is je probleem niet verholpen of heb je een andere vraag over het retourneren van je product? Hieronder vind je veelgestelde vragen over garantie, reparatie, ruilen en annuleren.


Veelgestelde vragen

  • Ik heb een kapot toestel ontvangen. Wat kan ik doen?

    Indien je het defect binnen 5 werkdagen na ontvangst bij ons meldt, kun je het toestel retour sturen. Meld het probleem via zakelijk@belsimpel.nl voor verdere instructies. Vermeld in de e-mail het ordernummer, de naam en het IMEI-nummer van het product en geef een korte omschrijving van het defect.

    Meld je het defect buiten 5 werkdagen? Laat het ons dan ook weten via een e-mail. We helpen je dan verder via een reparatie.

  • Een toestel dat ik via Belsimpel heb ontvangen, is defect geraakt. Wat kan ik doen?

    Ben je een Grootzakelijke klant? Dan kun je het toestel voor de volgende merken zelf aanmelden voor reparatie bij het reparatiepunt voor Samsung, OnePlus, Asus en Oppo. Gaat het om een Apple, Asus, OnePlus, Oppo of Samsung toestel, dan kun je het toestel zelf aanmelden via de website van de fabrikant zolang je binnen de termijn van de fabrieksgarantie zit. Bij Apple is dit 1 jaar, bij de overige merken is dit 2 jaar.

    Gaat het om een ander merk? Dan kun je het toestel via zakelijk@belsimpel.nl aanmelden voor reparatie. Vermeld in de mail het ordernummer, de productnaam en beschrijf het defect.

  • Een Apple iPhone die ik via Belsimpel hebt ontvangen, is defect geraakt. Wat kan ik doen?

    iPhones kunnen binnen een jaar na aankoop worden aangemeld voor reparatie via Apple. Het tweede jaar van de garantie loopt via Belsimpel. Meld het toestel aan door het IMEI, ordernummer en omschrijving van defect te mailen naar zakelijk@belsimpel.nl.

  • Ik ben reseller en heb een toestel met een defect waarvoor geen Nederlands reparatiepunt beschikbaar is. Wat kan ik doen?

    Indien dit een Fairphone, Google-telefoon, OnePlus, Vivo of Xiaomi betreft, kun je het toestel via zakelijk@belsimpel.nl aanmelden voor reparatie. Vermeld in de mail het IMEI- en ordernummer. Na aanmelden kan het toestel naar ons opgestuurd worden.

  • Ik heb mijn toestel opgestuurd ter reparatie. Hoe krijg ik een statusupdate?

    Een reparatie duurt doorgaans 5-10 werkdagen. Heb je vragen over de status? Neem dan contact op met onze technische dienst via de reguliere klantenservice. Vermeld hierbij ook je ordernummer.

  • Ik heb mijn toestel ter reparatie opgestuurd en heb nu een prijsopgave ontvangen van het reparatiecentrum. Hoe zit dat?

    Op de prijsopgave staat uitgelegd waarom de garantie is afgekeurd. Val-, stoot- en waterschade vallen bijvoorbeeld niet binnen fabrieksgarantie. Heb je vragen na het bekijken van de prijsopgave? Stuur je vraag naar onze technische dienst via de reguliere klantenservice en vermeld hierbij je ordernummer.

  • Kan ik mijn product annuleren of ruilen?

    Als zakelijke afnemer is annuleren of ruilen in beginsel niet mogelijk. Heb je het toestel maximaal 5 werkdagen geleden ontvangen en wil je deze ruilen voor een andere kleur of model? Stuur het ordernummer en de reden van retour naar zakelijk@belsimpel.nl. Wij kijken dan naar de mogelijkheden.

  • Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat kan ik doen?

    Heeft het toestel bijvoorbeeld een andere kleur dan je hebt besteld? Meld het toestel dan via zakelijk@belsimpel.nl bij ons aan, onder vermelding van het IMEI en ordernummer. Via onze website kun je zelf alvast het juiste product bestellen, wij voeren een credit uit voor het foutief bestelde toestel.

  • Kan ik meerdere e-mailadressen koppelen aan mijn (groot)zakelijke account?

    Op dit moment is het technisch gezien niet mogelijk om meerdere e-mailadressen aan een grootzakelijk account te koppelen. Je kan kiezen welke van deze twee e-mailadressen je wilt koppelen aan je grootzakelijke account:

    • Inlog e-mailadres
    • Factuur e-mailadres
    We horen graag welke e-mailadressen je hiervoor wil gebruiken. We passen dit dan zo snel als mogelijk voor je aan!

    Gebruik van een gedeeld e-mailadres voor kredietbestellingen

    Wanneer je bestellingen op krediet plaatst, is een tweestapsverificatie vereist. Indien meerdere collega’s toegang nodig hebben tot het grootzakelijke account, raden we aan om een gedeeld e-mailadres als inlogadres te gebruiken. Een voorbeeld hiervan kan een algemeen inkoopmailadres zijn. De verificatiecodes voor de tweestapsverificatie worden naar dit gedeelde e-mailadres gestuurd, zodat alle betrokken collega’s de codes kunnen ontvangen.

    Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via zakelijk@belsimpel.nl.