Zeg eens eerlijk, hoe veel oude telefoons liggen er bij jou in huis? Wist je dat in deze telefoons veel kostbare materialen zitten, die veel waard zijn en bovendien goed hergebruikt kunnen worden? Hiervoor introduceert Odido nu zijn Recycle Deals: jij bespaart op de kosten en samen met Odido help je het milieu ook nog een handje!
Bekijk voor meer informatie ook de Veelgestelde vragen hieronder.
Wat is de Odido Recycle Deal?
Het is eigenlijk heel eenvoudig: jij kiest zoals je gewend bent gewoon een mobiel abonnement met telefoon van Odido uit. Kies jij voor een Recycle Deal, dan wordt een vooraf vastgesteld restbedrag in mindering gebracht op de kosten van je maandelijkse toestelbundel. Dit restbedrag betaal je aan het einde van je toestelabonnement. Zo betaal je maandelijks minder voor je telefoon!
Je nieuwe telefoon is vanaf dag 1 echt van jou. Aan het einde van je contract heb je vervolgens de keuze: je toestel houden, of deze terugverkopen aan Odido. Kies je er voor om je smartphone te houden, dan betaal je het restbedrag aan het einde van je contract Je krijgt dan een factuur met het restbedrag. Als je je telefoon wilt terugverkopen regel je dit gemakkelijk in mijn Odido of in een Odido winkel.
Een voorbeeld:
Je wilt een toestel van €750,00 bij je 2-jarige Odido-abonnement. Je kiest voor een abonnement met toestelbundel met de Odido Recycle Deal, waarbij het restbedrag van het toestel is vastgesteld op €120,00.
Dan betaal je dus in totaal €750 - €120 = €630 voor je nieuwe toestel. Per maand kom je dan uit op €630 ÷ 24 = €26,25 per maand. Dit is €5 minder dan wanneer je niet voor een Odido Recycle deal had gekozen. Aan het einde van je looptijd verkoop je je telefoon terug aan Odido of betaal je het restbedrag van €120,00.
Wat gebeurt er met mijn toestel als ik het terugverkoop aan Odido?
Dan zorgt Odido ervoor dat je toestel een tweede leven krijgt! Eerst wordt er gekeken of je toestel in de huidige staat nog een keer gebruikt kan worden, is dat niet het geval, dan wordt de smartphone uit elkaar gehaald en worden de verschillende onderdelen opnieuw gebruikt. Dat is goed voor het milieu en goed voor jou, want bij jou thuis ligt er niet nog een telefoon, die je nooit meer zult gebruiken.
Veelgestelde vragen
-
Wanneer kun je je toestel terugverkopen aan Odido?
Als je smartphone aan het einde van de looptijd van je abonnement alleen normale gebruikssporen bevat, hij nog naar behoren functioneert en je gebruikersaccount is uitgeschakeld kun je het toestel terugverkopen aan Odido. Is je toestel kapot, kwijt, gestolen of te beschadigd is betaal je het restbedrag van het toestel.
-
Hoe gaat het terugverkopen?
Aan het einde van je abonnement wordt standaard het restbedrag in rekening gebracht met een factuur. Je kan dit restbedrag betalen door je telefoon terug te verkopen aan Odido. Je telefoon heeft een vooraf afgestemde terugverkoopwaarde.
Terugverkopen kan op twee manieren:
Nadat je telefoon is aangemeld stelt Odido je online enkele vragen over je telefoon. Hierbij is het van belang dat de telefoon nog heel is, anders kan Odido het toestel niet terugkopen. Als alles goedgekeurd is, ontvang je een verzendlabel. Met dit label kun je gratis je telefoon opsturen.
Als je je telefoon hebt terugverkocht en alles is goed gegaan ontvang je geen facuur en hoef je niks meer te betalen. Je hebt 21 dagen de tijd om je telefoon terug te verkopen. Na deze 21 dagen vervalt deze optie en wordt het restbedrag in rekening gebracht, en automatisch geïncasseerd.
-
Moet ik mijn simkaart en accessoires ook terugverkopen?
Je simkaart hoef je niet in te leveren. Je accessoires mag je ook houden. Als je ze niet meer gebruikt en ze ook wil inleveren, mag je ze meesturen met je telefoon.
-
Ik heb al een abonnement, kom ik nog in aanmerking voor een Recycle Deal?
Nee, helaas niet. De Recycle Deal is alleen een optie als je een nieuw abonnement met toestel wilt afsluiten.
-
Ik heb onder garantie een ander toestel gekregen. Kan ik deze ook terugverkopen?
Ja, als je een nieuw toestel hebt gekregen omdat je oude toestel kapot of gestolen is kun je deze ook terugverkopen aan Odido. Het nieuwe toestel moet dan wel van hetzelfde merk zijn, ook type en geheugenvariant moeten hetzelfde zijn als bij je oorspronkelijke toestel.
-
Kan ik met een Recycle Deal ook nog profiteren van Klantvoordeel?
Jazeker! Je kunt je abonnement met Recycle Deal in mijn Odido aanmelden voor Klantvoordeel als er meerdere Odido-abonnementen op jouw adres geregistreerd zijn. Kom jij in aanmerking voor Odido Klantvoordeel? Dan ontvang je naast de lagere maandprijs door de Recycle Deal, minimaal €2,50 korting op je maandelijkse factuur!
-
Heeft de Odido Recycle Deal gevolgen voor een BKR-registratie?
Als het totale leenbedrag meer dan €250,- bedraagt, dan wordt dit bij het BKR geregistreerd als een lening. Je totale leenbedrag bereken je als volgt: totale toestelbundel + recyclebedrag = totaal leenbedrag.
Een rekenvoorbeeld
Je kiest voor een abonnement met de Odido Recycle Deal met een toestelbundel van €630,-, verspreid over 24 maanden. Het restbedrag van je toestel is vastgesteld op €120,-. Berekening: €630,- + €120,- = €750,-. Dit is meer dan €250,- dus je lening wordt geregistreerd bij het BKR.
Het totale leenbedrag mag nooit hoger zijn dan €1000,-, een Odido Recycle Deal is dan niet mogelijk.