Retour & Reparatie

Heb je je bedacht en wil je je bestelling ruilen of annuleren? Of heb je hulp nodig bij een defect toestel of accessoire? Belsimpel staat voor je klaar. Bekijk hieronder de informatie die je nodig hebt:



Woon je buiten Nederland en wil je een product retour sturen? Dan doorloop je altijd de retourroute op je accountpagina. Kijk op deze pagina voor meer informatie over het aanmelden van je product.


Je product ruilen of annuleren

Heb je je bedacht en wil je je toestel ruilen of je bestelling annuleren? Alle producten van Belsimpel kunnen tot 31 dagen na ontvangst gratis teruggestuurd worden. Een toestelruil maken we zo snel mogelijk voor je in orde. Liever annuleren? Dan zorgen we ervoor dat je binnen 5 werkdagen zowel je aankoopbedrag als de verzendkosten weer op je rekening ontvangt.

Voordat je je toestel terugstuurt, is het belangrijk dat je eerst een fabrieksreset uitvoert. Hoe je dat doet, vind je hier.

Hierna kun je je toestel naar ons opsturen. Volg hiervoor de stappen onder retourinstructies.

Spelregels ruilen en annuleren

  • Product is in originele en ongebruikte staat;
  • Product is compleet met onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en onbeschreven boekjes;
  • Bij abonnementen wordt eventueel gebruikt tegoed in rekening gebracht.

Zakelijke bestellingen en geactiveerde prepaid-pakketten kunnen niet geruild of geannuleerd worden.


Je toestel is defect

Hoe vervelend het ook is dat je een probleem hebt met je toestel, Belsimpel helpt je dit direct verhelpen. Op alle toestellen krijg je altijd 2 jaar garantie.

Een reparatie voorkomen

Vaak kun je zelf met een paar simpele stappen al veel problemen oplossen. Zo voorkom je dat je je telefoon ter reparatie moet opsturen en je mogelijk onbereikbaar bent!

  • Stap 1: Update de software van je toestel

  • Stap 2: Reset je toestel

Spelregels garantie

Het merk van je toestel bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties voor het merk mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Meld je product aan voor een reparatie volgens de stappen hieronder.

  • Valt het defect onder de garantie? Dan is de reparatie gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd.
  • Valt het defect buiten de garantie? Dan krijg je een prijsopgave van de reparatie. Je kunt dan zelf kiezen of je je product voor die kosten wilt laten repareren.

Een reparatie duurt ongeveer 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.

Wat valt in ieder geval niet binnen de garantie?

Vocht-, val- en drukschade vallen nooit binnen de garantie. Je krijgt daarom altijd een prijsopgave. Vochtschade kan bovendien niet gerepareerd worden. Je toestel valt ook buiten de garantie als het door jezelf of een niet door de fabrikant geautoriseerde reparateur is geopend. 

Toestel aanmelden voor reparatie

Wil je je product ter reparatie opsturen? Zet je toestel dan altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen. Maak van tevoren een back-up van je gegevens, om te voorkomen dat deze verloren gaan. Bij het reparatiebedrijf wordt ook nog een reset uitgevoerd, dus zonder back-up raak je je persoonlijke gegevens en documenten kwijt. Accessoires bij je toestel, zoals hoesjes en microSD-kaartjes, moeten niet meegestuurd worden. Wanneer je deze toch meestuurt, is dit op eigen risico. Bekijk in het rijtje hieronder waar je je toestel moet aanmelden.

  • Alcatel

  • Apple

  • Apple (Forza Refurbished)

  • Fairphone

  • Google Pixel

  • HTC

  • Nokia

  • OnePlus

  • Samsung

  • Sony

  • Alle andere merken



Je accessoire is defect

Een defecte accessoire is erg vervelend, maar we gaan je hierbij helpen. We geven je op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl, ook als het defect niet (goed) zichtbaar is. Zo helpen we je nog sneller verder.

Spelregels garantie

Het merk van je accessoire bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Voor smartwatches gelden vaak dezelfde regels als voor toestellen, lees hiervoor je toestel is defect.


Accessoire aanmelden voor reparatie

Om je accessoire ter reparatie aan te melden, volg je de retourinstructies.


Retourinstructies

  1. Voer een fabrieksreset uit;
  2. Haal de simkaart en eventueel de geheugenkaart uit het toestel;
  3. Bij ruilen of annuleren:
    1. Stuur het toestel op in de originele toesteldoos;
    2. Verzamel alle bijbehorende boekjes en accessoires;
    3. Gebruik een elastiek om de toesteldoos te sluiten (plak nooit iets op de toesteldoos!).
  4. Bij reparatie:
    1. Verpak het toestel in een klein doosje, gebruik niet de originele toesteldoos.
  5. Verpak alles in een stevige doos met beschermend materiaal (bijvoorbeeld bubbeltjesplastic);
  6. Voeg je pakbon/factuur bij de doos. Download deze via je account;
  7. Voeg een brief bij met de reden dat je het product terugstuurt;
    1. Wil je annuleren? Zet dan ook je rekeningnummer in de brief;
    2. Moet het product gerepareerd worden? Vermeld dan ook je adres in de brief.
  8. Vermeld je ordernummer op de buitenkant van de doos.

Heb je alle bovenstaande stappen gevolgd? Dan kun je het product opsturen.

PostNL retourneren Belsimpel

Gratis retourneren via PostNL

  1. Maak een label voor op de doos. Zorg ervoor dat er geen andere labels of stickers op zitten. Stuur het pakket naar:
    Belsimpel
    t.a.v. Afdeling Retouren
    Antwoordnummer 1014
    9700 VC Groningen
  2. Neem je pakket mee naar een postkantoor. De dichtstbijzijnde PostNL-locatie vind je hier.
  3. Je ontvangt een trackingcode, bewaar deze goed.

Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je toestel naar ons terugstuurt, is het je eigen verantwoordelijkheid om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (ook wel een fabrieksreset genoemd). Belsimpel stuurt je toestel mogelijk naar een extern reparatiebedrijf, en als er nog persoonlijke gegevens op je toestel staan, worden deze dus meegestuurd. Voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens veilig verwerken, bekijk je onze privacyverklaring.

Let op: met een fabrieksreset verwijder je alle bestanden en gegevens. Maak eerst een back-up als je deze wilt houden.

Op de productpagina van je toestel vind je een video met uitleg speciaal voor jouw toestel. Hieronder vind je een algemene uitleg hoe je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen.

Kun je je toestel niet resetten, bijvoorbeeld omdat het scherm kapot is? Dan kun je deze stap overslaan.

  • Android

  • iOS

  • Windows

  • Blackberry