Heb je je bedacht en wil je je bestelling ruilen of annuleren? Of heb je hulp nodig bij een defect toestel of accessoire? Belsimpel staat voor je klaar. Bekijk hieronder de informatie die je nodig hebt:
Woon je buiten Nederland en wil je een product retour sturen? Dan doorloop je altijd de retourroute op je accountpagina. Kijk op deze pagina voor meer informatie over het aanmelden van je product.
Je product ruilen of annuleren
Heb je je bedacht en wil je je toestel ruilen of je bestelling annuleren? Alle producten van Belsimpel kunnen tot 31 dagen na ontvangst gratis teruggestuurd worden. Een toestelruil maken we zo snel mogelijk voor je in orde. Liever annuleren? Dan zorgen we ervoor dat je binnen 5 werkdagen zowel je aankoopbedrag als de verzendkosten weer op je rekening ontvangt.
Voordat je je toestel terugstuurt, is het belangrijk dat je eerst een fabrieksreset uitvoert. Hoe je dat doet, vind je hier.
Hierna kun je je toestel naar ons opsturen. Volg hiervoor de stappen onder retourinstructies.
Spelregels ruilen en annuleren
-
Product is in originele en ongebruikte staat;
-
Product is compleet met onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en onbeschreven boekjes;
-
Bij abonnementen wordt eventueel gebruikt tegoed in rekening gebracht.
Zakelijke bestellingen en geactiveerde prepaid-pakketten kunnen niet geruild of geannuleerd worden.
Je toestel is defect
Hoe vervelend het ook is dat je een probleem hebt met je toestel, Belsimpel helpt je dit direct verhelpen. Op alle toestellen krijg je altijd 2 jaar garantie.
Een reparatie voorkomen
Vaak kun je zelf met een paar simpele stappen al veel problemen oplossen. Zo voorkom je dat je je telefoon ter reparatie moet opsturen en je mogelijk onbereikbaar bent!
-
Stap 1: Update de software van je toestel
Veel problemen zijn met een software-update opgelost. Kijk daarom eerst of er een software-update beschikbaar is voor je toestel.
We hebben in een video precies uitgelegd hoe je dit doet. De video voor jouw toestel vind je door bovenin deze pagina naar de naam van jouw product te zoeken. Vervolgens ga je naar "Tips & Tricks" en kies je bij de icoontjes voor "Software Update".
-
Stap 2: Reset je toestel
Ruim 60% van de problemen los je op met een reset van je toestel. Probeer je toestel eerst opnieuw uit en aan te zetten. Helpt dit niet? Reset je telefoon dan via het instellingenmenu, door je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: hiermee verwijder je alle bestanden, maak dus een back-up als je deze wilt houden.
Hoe je precies een back-up maakt en je toestel reset, leggen we hier uit. Kun je je toestel niet resetten, bijvoorbeeld omdat het scherm kapot is? Dan kun je deze stap overslaan.
Spelregels garantie
Het merk van je toestel bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties voor het merk mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Meld je product aan voor een reparatie volgens de stappen hieronder.
-
Valt het defect onder de garantie? Dan is de reparatie gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd.
-
Valt het defect buiten de garantie? Dan krijg je een prijsopgave van de reparatie. Je kunt dan zelf kiezen of je je product voor die kosten wilt laten repareren.
Een reparatie duurt ongeveer 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.
Wat valt in ieder geval niet binnen de garantie?
Vocht-, val- en drukschade vallen nooit binnen de garantie. Je krijgt daarom altijd een prijsopgave. Vochtschade kan bovendien niet gerepareerd worden. Je toestel valt ook buiten de garantie als het door jezelf of een niet door de fabrikant geautoriseerde reparateur is geopend.
Toestel aanmelden voor reparatie
Wil je je product ter reparatie opsturen? Zet je toestel dan altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen. Maak van tevoren een back-up van je gegevens, om te voorkomen dat deze verloren gaan. Bij het reparatiebedrijf wordt ook nog een reset uitgevoerd, dus zonder back-up raak je je persoonlijke gegevens en documenten kwijt. Accessoires bij je toestel, zoals hoesjes en microSD-kaartjes, moeten niet meegestuurd worden. Wanneer je deze toch meestuurt, is dit op eigen risico. Bekijk in het rijtje hieronder waar je je toestel moet aanmelden.
-
Alcatel
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Alcatel te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Alcatel
De voordelen van een reparatie via Alcatel hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je stuurt je telefoon gratis naar Alcatel op en hij wordt gratis weer bij je afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om je toestel bij Alcatel ter reparatie aan te melden.
Product aanmelden via Alcatel
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Apple
Hoe laat je je Apple-product het snelst repareren?
Dit hangt af van hoe lang geleden je deze gekocht hebt. We hebben hieronder de mogelijkheden voor je samengevat:
-
Binnen 1 jaar na aankoop
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Apple te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Apple
De voordelen van een reparatie via Apple hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om contact op te nemen met een expert van Apple.
Product aanmelden via Apple
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Tussen 1 en 2 jaar na aankoop
In dit geval maken we bij Belsimpel in orde dat je Apple-product wordt gerepareerd. Volg de instructies hier om je toestel ter reparatie aan te melden!
-
Apple (Forza Refurbished)
Let op! Heb je een Refurbished telefoon gekocht bij Belsimpel? Dan gelden voor jou deze voorwaarden van Forza.
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Forza te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Forza
De voordelen van een reparatie via Forza hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je stuurt je telefoon gratis op naar Forza en hij wordt gratis weer bij je afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gecontroleerd hebben.
Klik op de onderstaande knop om je toestel bij Forza ter reparatie aan te melden.
Product aanmelden via Forza
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Fairphone
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Fairphone te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Fairphone
De voordelen van een reparatie via Fairphone hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om contact op te nemen met een expert van Fairphone.
Product aanmelden via Fairphone
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Google Pixel
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Google te regelen. Voordelen hiervan zijn dat je je toestel binnen 5-10 werkdagen weer in huis hebt én dat je toestel wordt gerepareerd door de experts die je telefoon ook hebben gemaakt.
Hoe werkt het?
Er zijn twee manieren om je telefoon via Google te laten repareren:
-
Je belt naar 0800 0205955 (gratis)
Bel naar 0800 0205955 (bereikbaar tussen 09.00 uur en 18.00 uur) en kies in het keuzemenu voor ‘Technische ondersteuning voor je product’. Een Google-medewerker helpt je vervolgens direct verder.
-
Je neemt via je Google Pixel contact op met Google
Kan je Google Pixel nog aan? Dan kun je ook via je toestel je gegevens insturen. Een Google-medewerker stuurt je dan een berichtje of belt je op een later moment terug. Op deze pagina van Google staat uitgelegd hoe dit werkt.
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Volg dan de retourinstructies om je toestel ter reparatie aan te melden.
-
HTC
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via HTC te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via HTC
De voordelen van een reparatie via HTC hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om contact op te nemen met een expert van HTC.
Product aanmelden via HTC
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Nokia
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Nokia te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Nokia
De voordelen van een reparatie via Nokia hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je stuurt je telefoon gratis naar Nokia op en hij wordt ook weer gratis bij je thuis afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om contact op te nemen met een expert van Nokia.
Product aanmelden via Nokia
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
OnePlus
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via OnePlus te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via OnePlus
De voordelen van een reparatie via OnePlus hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 7 tot 9 dagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om je toestel bij OnePlus ter reparatie aan te melden.
Product aanmelden via OnePlus
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Samsung
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Samsung te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Samsung
De voordelen van een reparatie via Samsung hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 3 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om je toestel bij Samsung ter reparatie aan te melden.
Product aanmelden via Samsung
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Sony
Hoe heb je het snelst een werkend product in huis?
We hebben het voor je uitgezocht! De snelste en makkelijkste manier om je product te laten repareren is om dit via Sony te regelen.
Tip! Je laat je toestel repareren via Sony
De voordelen van een reparatie via Sony hebben we voor je op een rijtje gezet:
-
Je telefoon wordt gratis bij je opgehaald en afgeleverd;
-
Je hebt je telefoon vaak binnen 5 tot 10 werkdagen weer in huis;
-
Je krijgt hulp van de experts die je toestel gemaakt hebben.
Klik op de onderstaande knop om contact op te nemen met een expert van Sony.
Product aanmelden via Sony
Wil je toch liever dat Belsimpel de reparatie afhandelt? Dan kun je het product hier aanmelden voor een reparatie via Belsimpel.
-
Alle andere merken
Stuur je telefoon naar ons toe met behulp van de instructies hieronder. Wij zorgen ervoor dat je toestel bij het goede reparatiebedrijf terecht komt. Vergeet niet een briefje mee te sturen met het adres waar je de telefoon na reparatie retour wilt ontvangen.
Je accessoire is defect
Een defecte accessoire is erg vervelend, maar we gaan je hierbij helpen. We geven je op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie.
Tip! Kostte je accessoire minder dan €30? Mail dan een foto van je kapotte product naar info@belsimpel.nl, ook als het defect niet (goed) zichtbaar is. Zo helpen we je nog sneller verder.
Spelregels garantie
Het merk van je accessoire bepaalt welke defecten binnen de garantie vallen. Daarnaast wijst het merk een reparatiebedrijf aan dat reparaties mag doen. Het reparatiebedrijf kijkt vervolgens of je defect binnen of buiten de garantie valt. Voor smartwatches gelden vaak dezelfde regels als voor toestellen, lees hiervoor je toestel is defect.
Accessoire aanmelden voor reparatie
Om je accessoire ter reparatie aan te melden, volg je de retourinstructies.
Retourinstructies
-
Voer een fabrieksreset uit;
-
Haal de simkaart en eventueel de geheugenkaart uit het toestel;
-
Bij ruilen of annuleren:
-
Stuur het toestel op in de originele toesteldoos;
-
Verzamel alle bijbehorende boekjes en accessoires;
-
Gebruik een elastiek om de toesteldoos te sluiten (plak nooit iets op de toesteldoos!).
-
Bij reparatie:
-
Verpak het toestel in een klein doosje, gebruik niet de originele toesteldoos.
-
Verpak alles in een stevige doos met beschermend materiaal (bijvoorbeeld bubbeltjesplastic);
-
Voeg je pakbon/factuur bij de doos. Download deze via je account;
-
Voeg een brief bij met de reden dat je het product terugstuurt;
-
Wil je annuleren? Zet dan ook je rekeningnummer in de brief;
-
Moet het product gerepareerd worden? Vermeld dan ook je adres in de brief.
-
Vermeld je ordernummer op de buitenkant van de doos.
Heb je alle bovenstaande stappen gevolgd? Dan kun je het product opsturen.
Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen
Voordat je je toestel naar ons terugstuurt, is het je eigen verantwoordelijkheid om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (ook wel een fabrieksreset genoemd). Belsimpel stuurt je toestel mogelijk naar een extern reparatiebedrijf, en als er nog persoonlijke gegevens op je toestel staan, worden deze dus meegestuurd. Voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens veilig verwerken, bekijk je onze privacyverklaring.
Let op: met een fabrieksreset verwijder je alle bestanden en gegevens. Maak eerst een back-up als je deze wilt houden.
Op de productpagina van je toestel vind je een video met uitleg speciaal voor jouw toestel. Hieronder vind je een algemene uitleg hoe je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen.
Kun je je toestel niet resetten, bijvoorbeeld omdat het scherm kapot is? Dan kun je deze stap overslaan.
-
Android
Back-up maken
-
Open de Google Photos-app. Open onder de knop linksbovenin het Instellingen-menu. Ga hier vervolgens naar "Back-up en synchronisatie".
-
Zet in dit menu "Back-up en synchronisatie" aan. Kies welk account je wilt gebruiken om een back-up te maken.
-
Zet vervolgens back-ups van foto's en video's aan. Nu maakt Google een back-up van al je foto's en video's.
-
Ga hierna naar je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
-
Zet ten slotte onder je Google-account "Back-up maken van mijn gegevens" aan. Hiermee maak je een back-up van al je instellingen.
Fabrieksinstellingen
-
Open je instellingen-menu en kies voor "Back-up maken en resetten".
-
Scroll naar "Fabrieksinstellingen herstellen".
-
Voer je wachtwoord, pin of vingerafdruk in om te bevestigen dat je je toestel wilt resetten.
-
Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.
-
iOS
Zoek Mijn iPhone uitschakelen (via je iPhone)
-
Open je instellingen-menu.
-
Ga naar de optie iCloud.
-
Open hier het menu "Zoek mijn iPhone".
-
Zet hier vervolgens de schakelaar "Zoek mijn iPhone" uit.
-
Bevestig je keuze door je in te loggen met je Apple ID.
Zoek mijn iPhone uitschakelen (via je tablet, laptop of computer)
-
Ga naar icloud.com/find en log in met je Apple ID;
-
Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
-
Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
-
Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van – jouw naam –' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.
*Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.
Back-up maken
-
Open je instellingen-menu.
-
Ga naar de optie "iCloud".
-
Open hier het menu "Reservekopie".
-
Controleer of de "iCloud-reservekopie"-schakelaar aan staat.
-
Staat deze al aan? Dan worden er al automatisch back-ups gemaakt van je gegevens.
-
Staat deze schakelaar uit? Schakel deze dan in, of kies voor de optie "Maak nu reservekopie".
-
Er wordt vervolgens een back-up gemaakt van je gegevens wanneer je iPhone aan de lader ligt, verbonden is met wifi en is vergrendeld.
Fabrieksinstellingen
-
Open je instellingen-menu.
-
Ga naar de optie "Algemeen".
-
Open hier het menu "Stel opnieuw in".
-
Kies voor de optie "Wis alle inhoud en instellingen".
-
Bevestig dat je inderdaad alle instellingen en gegevens wilt wissen.
-
Windows
Back-up maken
-
Open je instellingen en ga naar "Bijwerken en herstellen".
-
Kies hier voor "Back-up".
-
Zet vervolgens beide schakelaars aan. Je telefoon maakt nu een back-up van zowel je instellingen, als je apps in de Microsoft OneDrive.
Fabrieksinstellingen
-
Open je instellingen-menu en scroll naar "Systeem".
-
Kies binnen dat menu voor de optie "Info".
-
Tik vervolgens op de knop "Fabrieksinstellingen".
-
Je telefoon gaat nu alle instellingen, documenten, apps en data van je toestel verwijderen.
-
Blackberry
Fabrieksinstellingen
-
Open je instellingen-menu en kies voor "Beveiliging en privacy".
-
Kies voor de optie "Data-opschoning".
-
Voer het woord "Blackberry" in in het tekstveld.
-
Bevestig je keuze door op "Data opschonen" te tikken.