Blijf altijd en overal op de hoogte van de leukste nieuwtjes van de afgelopen week! Je leest ze hier in één oogopslag in het wekelijkse overzicht van Belsimpel.nl.
Ziggo heeft vier nieuwe sim-only-abonnementen aangekondigd met 4G-internet, waarmee de introductie van 4G in Nederland gestaag doorgaat. Naast het 4G-netwerk zijn er meerdere andere vernieuwingen in de nieuwe abonnementen doorgevoerd. Zo betalen gebruikers geen roaming-kosten binnen de Europese Unie, en is het versturen van sms’jes gratis. Bovendien zijn er geen peperdure rekeningen meer voor enthousiaste internetgebruikers die over hun bundel heengaan. In plaats daarvan draait Ziggo de snelheid van hun verbinding dusdanig terug dat ‘e-mailen en whatsappen’ nog mogelijk is, maar wordt deze data niet doorberekend aan de klant.
Bron: Tweakers
Na de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk lijkt nu ook Nederland aan de beurt voor Apple Pay. De Apple Pay-badge is al verschenen bij een McDonalds-vestiging in Amsterdam, en bij een filiaal van supermarktketen Marqt. Dit is opmerkelijk, omdat de contactloze betaalmethode nog niet officieel beschikbaar is in Nederland. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen animo voor is: de ING toonde zich al vroeg enthousiast voor de nieuwe betaalmethode. Een medewerkster bevestigde dat ze de mogelijkheden onderzoeken, maar dat ze met deze schijnbaar oprukkende beschikbaarheid van Apple Pay intern de druk op zullen voeren. Met de inmiddels wijdverspreide beschikbaarheid van contactloze betaalterminals is er aan mogelijke Apple Pay-locaties in elk geval geen gebrek.
Bron: iCulture
Apple heeft onlangs bekend gemaakt het derde kwartaal van 2015 af te zullen sluiten met een recordwinst van maar liefst 53,4 miljard dollar. Deze winst is met name te danken aan het grote succes van de iPhone, waarvan de populariteit nog altijd blijft toenemen. Ook is de verkoop van de iMac toegenomen. Hier tegenover staat echter de wederom gedaalde verkoop van de iPad. In vergelijking met vorig jaar zijn er namelijk 20% minder van de tablets verkocht. Volgens Apple zelf ligt dit eraan dat iPads duurzamer zijn dan bijvoorbeeld iPhones, waardoor mensen ze minder vaak hoeven aan te schaffen. In elk geval is de dalende populariteit van de iPad (nog) niet terug te zien in de uiteindelijke cijfers, en blijft Apple stevig zijn positie als topmerk vasthouden.
Bron: Tweakers, NOS
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.