Groningen, 10-12-2020 – Telefoonverkoper Belsimpel is gestart met de verkoop van mobiele telefoons, tablets en accessoires in Europa met haar nieuwe merk Gomibo.
De eerste fase binnen deze Europese uitbreiding is de Duitse website Gomibo.de, waar Duitse klanten vanaf nu kunnen bestellen. In de komende maanden zullen in nog 15 andere Europese landen Gomibo-websites gelanceerd worden, waaronder in Frankrijk, Italië en Spanje.
In Nederland is Belsimpel marktleider met bijna 50% online marktaandeel. Het doel om online marktleider te worden ambieert het bedrijf ook in de rest van Europa.
Jeroen Doorenbos, oprichter van Belsimpel, over de lancering: “Met de uitbreiding naar Europa breekt een nieuw hoofdstuk aan in onze missie om de Mobiele Wereld te veranderen. Het is de grootste stap sinds de oprichting van Belsimpel. De afgelopen jaren is keihard gewerkt om ons platform hiervoor geschikt te maken. We denken dat we in deze landen de markt kunnen opschudden met onze unieke manier om telecomproducten te vergelijken en ons perfect op de telecommarkt toegespitste leveringsproces. In vrijwel alle Europese landen is de online telecommarkt minder ontwikkeld dan in Nederland. Nederland loopt in die zin zo’n 5 jaar voor op de meeste Europese landen. Alle learnings van de afgelopen 12 jaar van Belsimpel zitten verwerkt in Gomibo en dat biedt veel potentie voor deze internationale stap.” De marketingstrategie voor Gomibo is offensief. Doorenbos: “We praten over vele miljoenen aan budget om het merk te gaan laden.”
De keuze voor een nieuw internationaal merk naast Belsimpel is een bewuste. Doorenbos legt uit: “de naam Belsimpel is internationaal natuurlijk niet geschikt, want wat kan een Spanjaard met Belsimpel? De juiste naam was best een zoektocht, en we zijn heel blij dat daar Gomibo uit is gekomen.” De merknaam Belsimpel blijft in Nederland gewoon behouden.
Over Belsimpel
Een gedreven team van 600 collega’s zorgt ervoor dat Belsimpel fors blijft groeien door continu verbeteringen door te voeren. In 2019 werd een omzet van 360 miljoen euro behaald en voor 2020 verwacht Belsimpel een omzet van boven de 400 miljoen. Belsimpel profileert zich als dé specialist in de Mobiele Wereld waar klanten terecht kunnen voor het grootste assortiment mobiele telefoons, abonnementen en accessoires tegen scherpe prijzen. Het volledig in huis ontwikkelde platform speelt een belangrijke rol in het succes. Het is voor klanten heel makkelijk om uit miljoenen combinaties van telefoons, abonnementen en bundels die combinatie te kiezen die goed bij hen past. Delen van dit platform worden inmiddels ook gebruikt door andere bedrijven. ID verificatie platform Verifai.com is het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld hiervan.
Contactinformatie persvoorlichter:
Floris Schakelaar
pers@belsimpel.nl / press@gomibo.com
English
Belsimpel to take the European market by storm with the new brand Gomibo
Groningen, 10-12-2020 – Telephone retailer Belsimpel has started selling mobile phones, tablets, and accessories in Europe with its new brand Gomibo.
The first phase of this European expansion is the German website Gomibo.de, where German customers can order from, from now on. In the upcoming weeks, Gomibo websites will also be launched in 15 other European countries, including France, Italy, and Spain.
In the Netherlands, Belsimpel is the leader in the market with almost 50% of the online market shares. The company also aspires to become the online market leader in the rest of Europe.
Jeroen Doorenbos, founder of Belsimpel, about the launch: "With the expansion into Europe, a new chapter has arrived in our mission to change the Mobile World. This is the biggest step since the foundation of Belsimpel. We have worked very hard in recent years to make our platform suitable for expansion abroad. We think we can shake up the market in these countries with our unique way of comparing telecom products and a delivery process which is tailored to perfection to the telecom market. In practically all European countries, the online telecoms market is less developed than in the Netherlands. In this sense, the Netherlands is about 5 years ahead of most European countries. All learnings of the past 12 years of Belsimpel are incorporated in Gomibo and that offers a lot of potential for this international step". The marketing strategy for Gomibo is the same as that of Belsimpel. Doorenbos: "Just like with Belsimpel at the time, we will start by investing millions in marketing.”
The choice for a new international brand alongside Belsimpel is a conscious one. Doorenbos explains: "The name Belsimpel is of course not suitable internationally, because what can a Spaniard do with Belsimpel? The right name was quite a search, and we are very happy that Gomibo was the end result". The brand name Belsimpel will be retained in the Netherlands.
About Belsimpel:
An enthusiastic team of 600 colleagues ensures that Belsimpel continues to grow significantly, through continuously implementing improvements. In 2019 Belsimpel achieved a turnover of 360 million euros and for 2020 Belsimpel expects a turnover of above 400 million. Belsimpel profiles itself as the specialist in the Mobile World where customers can go for the largest range of mobile phones, contracts, and accessories at competitive prices. The fully in-house developed platform plays an important role in its success. It is very easy for customers to choose the combination that suits them best from millions of combinations of phones, contracts, and bundles. Parts of this platform are now also used by other companies. ID verification platform Verifai.com is the most imaginative example of this.
Contact information press officer:
Floris Schakelaar
pers@belsimpel.nl / press@gomibo.com
Vul hier je e-mailadres in en ontvang de nieuwsbrief met het laatste nieuws en de meest actuele aanbiedingen automatisch in je mailbox.