Hoe lang van tevoren kan ik verlengen of overstappen?

Je hoeft niet te wachten tot de einddatum van je contract voor je kunt verlengen of overstappen: dit kan al een paar maanden van tevoren. En als je bij je bestelling een nieuwe telefoon uitzoekt, versturen we deze direct. Zo kun je je nieuwe toestel al gebruiken tijdens de looptijd van je huidige abonnement! Als je op tijd verlengt of overstapt, sluit je nieuwe abonnement naadloos aan op je oude. Hierbij houd je gewoon je bestaande telefoonnummer.

Bekijk op deze pagina hoe lang voor het aflopen van je huidige abonnement je mag verlengen of overstappen. Heb je je huidige abonnement bij Belsimpel besteld? Dan krijg je van ons ook een seintje zodra je mag verlengen of overstappen.


Particulier

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor de einddatum van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen bij je huidige provider Overstappen naar een andere provider
50+ mobiel 120 dagen 120 dagen
Ben 120 dagen 120 dagen
Budget Mobiel Niet mogelijk* 120 dagen
Caiway Niet mogelijk* 1 maand
Delta Niet mogelijk* 120 dagen
hollandsnieuwe 120 dagen 120 dagen
KPN 120 dagen 120 dagen
Lebara 120 dagen 120 dagen
Simyo Niet mogelijk* 120 dagen
Odido 120 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 120 dagen
Youfone 120 dagen 120 dagen
*Bij abonnementen van Budget Mobiel, Caiway, Delta en Simyo is het niet mogelijk om je abonnement via Belsimpel te verlengen

Tip! Heb je een abonnement dat maandelijks opzegbaar is? Dan kun je op elk gewenst moment overstappen. Je hoeft in dit geval alleen maar rekening te houden met de opzegtermijn van 1 maand bij je huidige provider.

Veelgestelde vragen particulier

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde verlenging in?

    Bij een verlenging gaat je nieuwe abonnement meestal in op de eerste werkdag na de einddatum van je huidige contract. We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je verlenging ingaat!

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde overstap in?

    Bij een overstap heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van 1 maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum. We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je nieuwe abonnement precies ingaat.

  • Kan ik mijn particuliere abonnement ook omzetten naar een zakelijk abonnement?

    Ja! Als je een zakelijk rekeningnummer hebt, kun je je 06-nummer van je particuliere abonnement meenemen naar een zakelijk abonnement. Hoe het precies werkt, hangt af van of je wilt verlengen, of overstappen naar een andere provider.

    Ik wil verlengen
    Vraag zelf bij je provider een contractsovername aan voor particulier naar zakelijk vóórdat je een bestelling plaatst. Zodra de contractsovername is verwerkt bij de provider, bestel je via onze website een zakelijke abonnement naar wens met het 06-nummer dat je wilt behouden. Bij hollandsnieuwe is contractsovername niet mogelijk; je moet dan overstappen naar een andere provider.

    Klant bij Odido en is de einddatum van je contract al verstreken?
    Dan is contractsovername niet nodig. Bestel direct een nieuw zakelijk abonnement met nummerbehoud en vul als huidige provider 'Overig' in. Mail ons vervolgens je ordernummer, geef aan dat je huidige provider Odido is en dat de einddatum van je contract al is verstreken. Wij zorgen ervoor dat je abonnement wordt omgezet naar een zakelijke.

    Ik wil overstappen naar een andere provider.
    Dit is de makkelijkste manier om je abonnement om te zetten. Bestel op onze website een zakelijk abonnement naar keuze en geef aan dat je je 06-nummer wilt behouden. Wij regelen vervolgens dat je nummer wordt meegenomen naar het zakelijke abonnement.


Zakelijk

Bekijk onderstaande tabel om te zien hoeveel dagen voor de einddatum van je contract je kunt verlengen of overstappen.

Huidige provider Verlengen bij je huidige provider Overstappen naar een andere provider
hollandsnieuwe Niet mogelijk* 120 dagen
KPN 120 dagen 120 dagen
Lebara 120 dagen 120 dagen
Odido 180 dagen 120 dagen
Vodafone 120 dagen 120 dagen
Youfone Niet mogelijk 120 dagen
*Bij zakelijke abonnementen van hollandsnieuwe is het niet mogelijk om je abonnement via Belsimpel te verlengen.

Veelgestelde vragen zakelijk

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde verlenging in?

    Bij een zakelijke verlenging gaat het nieuwe abonnement in op dezelfde dag als de einddatum van je oude contract. We laten je altijd van tevoren weten welke datum dit precies is.

  • Wanneer gaat mijn aangevraagde overstap in?

    Als je overstapt naar een andere provider, heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van 1 maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum.

    We laten je altijd van tevoren weten op welke datum je nieuwe abonnement precies ingaat!

  • Kan ik mijn zakelijke abonnement ook omzetten naar een particulier abonnement?

    Ja, als je nu een zakelijk abonnement hebt, kun je je 06-nummer ook meenemen naar een particulier abonnement. Hoe dat precies werkt, hangt af van of je wilt verlengen of overstappen naar een andere provider.

    Ik wil verlengen
    Vraag zelf bij je provider contractovername aan voor zakelijk naar particulier, vóórdat je een bestelling plaatst. Dit kunnen wij niet voor je doen. Zodra de contractsovername is verwerkt bij de provider, bestel je via onze website het particuliere abonnement naar wens en geef aan dat je je 06-nummer wilt behouden. Bij hollandsnieuwe is contractsovername niet mogelijk; je moet dan overstappen naar een andere provider.

    Klant bij Odido en is de einddatum van je contract al verstreken?
    Dan is contractsovername niet nodig. Bestel direct een nieuw particulier abonnement met nummerbehoud en vul als huidige provider 'Overig' in. Mail ons vervolgens je ordernummer, geef aan dat je huidige provider Odido is en dat de einddatum van je contract al is verstreken. Wij zorgen ervoor dat je abonnement wordt omgezet naar een particulier abonnement.

    Ik wil overstappen naar een andere provider.
    Dit is de makkelijkste manier om je abonnement om te zetten. Bestel een particulier abonnement naar keuze op onze website en geef aan dat je je 06-nummer wilt behouden. Wij regelen vervolgens dat je nummer wordt meegenomen naar het particuliere abonnement.