Inpakadvies

Volg voor het terugsturen van je pakket onderstaande stappen. Zo stuur je je pakket veilig en volledig op. Je bent zelf verantwoordelijk voor de staat waarin Belsimpel of het reparatiebedrijf je product ontvangt. Je krijgt van ons een mail als we je pakket hebben ontvangen.

Stap 1: Je product inpakken

  1. Reset je toestel en verwijder alle accounts (bijv. Google, Zoek mijn iPhone). Dit is een vereiste om je toestel te kunnen verwerken.
  2. Haal je simkaart en eventuele geheugenkaart uit het toestel. Deze mag je houden en hoef je niet op te sturen.
  3. Bij een reparatie verwijder je een eventueel hoesje en andere accessoires van je toestel. Ook deze mag je in dit geval houden. Het wél meesturen van accessoires is op eigen risico.
  4. Stop je toestel in een kleine doos:
    1. Bij ruilen of annuleren verstuur je het toestel en alle accessoires in de originele toesteldoos.
    2. Bij reparatie gebruik je een andere doos. Je mag een doosje hergebruiken. Het meesturen van de originele toesteldoos is in geval van een reparatie op eigen risico.
    3. Verstuur je een accessoire? Stuur dan altijd de originele verpakking mee als je deze nog hebt. Ook als je het product ter reparatie opstuurt.
  5. Vul lege ruimte in het doosje op met bijvoorbeeld bubbeltjesplastic.
  6. Gebruik een elastiek om het doosje te sluiten. Plak nooit iets op de originele toesteldoos! Zo blijft het doosje netjes.

Stap 2: Het pakket inpakken

  1. Verpak de kleinere doos in een stevige verzenddoos. Je mag een doos hergebruiken, zorg ervoor dat er geen andere labels of stickers op zitten.
  2. Voeg een brief bij met daarin:
    1. Wat je wil dat wij met je product gaan doen (ruilen, annuleren of repareren);
    2. Bij annuleren: je rekeningnummer;
    3. Bij defecten: een omschrijving van het probleem;
    4. Bij defecten: je pakbon/factuur, dit is je garantiebewijs. Download deze via je account. Zonder dit bewijs kan het zijn dat je product niet gerepareerd wordt.
  3. Vul lege ruimte op met beschermend materiaal, zoals bubbeltjesplastic of kranten.

Stap 3: Verzendlabel printen en plakken

  1. Print het verzendlabel met het bezorgadres en retouradres uit;
  2. Check of je retouradres op het verzendlabel klopt. Dit kan je eigen adres zijn of Waagstraat 1 in Groningen. In dat laatste geval komt een pakket altijd bij ons terecht als er iets mis gaat. Als het adres niet klopt, dan mag je het aanpassen (doorstrepen en bijschrijven).
  3. Plak het label zo op de doos, dat er geen losse hoekjes of randjes zijn. Zo blijft het label goed zitten.

Stap 4: Opsturen en klaar!

  1. Woon je in Nederland? Geef het pakket dan af bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt.
    Woon je niet in Nederland? Geef het pakket dan af bij een UPS-locatie bij jou in de buurt.
  2. Wij sturen je een e-mail zodra we je pakket hebben ontvangen.