Wanneer je een abonnement afsluit, of als je een verlenging aanvraagt, regelen we dat bij Belsimpel met de grootste zorg. We willen er allereerst zeker van zijn dat jij echt degene bent die een contract afsluit. Om dit te regelen moest je voor 2016 een hoop papierwerk doen om dit voor elkaar te krijgen. Je kreeg namelijk een contract toegestuurd en moest deze vervolgens uitprinten en met de hand invullen. Hierna moest je dit contract inscannen en weer uploaden. Erg omslachtig dus. Hierom introduceren we vanaf begin 2016 Abonnement zonder gedoe. Hierdoor is het mogelijk dat we je bestelling, inclusief abonnement, nóg sneller leveren. Wanneer je voor 23.30 je bestelling plaatst en betaalt met Abonnement zonder gedoe, dan leveren wij de volgende dag!*
Hoe Abonnement zonder gedoe precies werkt, verschilt per aanvraag. Voor een verlenging hebben providers immers andere informatie nodig dan voor een nieuw abonnement. In dit geval zijn er twee manieren van verificatie die je gebruikt bij het afsluiten of verlengen van een contract.
De verificatie met iDeal verloopt via een bankoverschrijving met iDeal. Wanneer je de eenmalige kosten voor je aansluiting of telefoon betaalt, is deze iDeal-verificatie automatisch geslaagd. Kies je ervoor om vanaf een andere bankrekening te betalen? Of heb je geen rekeningnummer ingevuld? Dan doe je een overschrijving van 1 cent vanaf de rekening waar je abonnementskosten ook van zullen worden afgeschreven. Zo weten we zeker dat jij degene bent die de aanvraag doet. Wel zo veilig!
Een andere manier om een bestelling te bevestigen is door middel van een sms-verificatie. Zo bevestig je je telefoonnummer in het geval van nummerbehoud of een verlenging. Hierdoor weten we zeker dat we het juiste nummer hebben. Je krijgt voor deze verificatie een sms’je van ons. Hierin staat een code die je vervolgens op onze website invult. Dit is een simpele, snelle en vooral veilige manier om je telefoonnummer te controleren.
Zoals hierboven beschreven is de iDeal-verificatie ervoor gemaakt om je gegevens te controleren. Zo wordt het aanvraagproces een stuk makkelijker en gestroomlijnder. Zo bevestig je in één klap zowel je bankrekeningnummer, als je identiteit. Hierdoor weet de provider direct dat jij echt degene bent die de aanvraag doet.
Het verzenden van een sms’je is een snelle en makkelijke manier om je telefoonnummer te bevestigen. Het is wel zo handig als de provider zeker weet dat iemand is wie ze zeggen te zijn. Wanneer je een contract verlengt, of je nummer wilt behouden, moeten ze daarom weten om welk telefoonnummer het gaat. We versturen automatisch een sms’je naar het nummer dat je onder “te behouden nummer” hebt ingevuld. Als je vervolgens de code op de website juist invoert is de verificatie al geslaagd.
Het belangrijkste voordeel aan Abonnement zonder gedoe is natuurlijk de snellere levering. Als je vóór 23.30 bestelt en betaalt, heb je je product de volgende dag al in huis. Zo geniet je direct van je nieuwe product!
Door je identiteit te bevestigen met een sms’je of een simpele iDeal-overschrijving, is het bestelproces ook een stuk makkelijker. Je hoeft geen papieren meer uit te printen om ze vervolgens weer in te scannen. In plaats daarvan voer je een code in of doe je een betaling. De rest gaat automatisch!
Het is altijd mooi meegenomen wanneer je iets voor het milieu kunt doen. Omdat je nu niets meer hoeft te printen, verminderen we met zijn allen het papierverbruik. Spaar een printje, spaar een boom.
Omdat we het betalingsproces zo beter stroomlijnen, kunnen we je bij Belsimpel een nog betere service bieden! Het plaatsen van een bestelling wordt zo nog overzichtelijker.
Er zijn verschillende redenen waarom je niet via iDeal je identiteit kunt of wilt bevestigen. Hierom blijft het oude papieren proces voor de meeste providers nog steeds beschikbaar. Bij Vodafone en hollandsnieuwe is het verplicht om een iDeal-verificatie te doen. Mocht je ervoor kiezen om geen iDeal te gebruiken, dan komt er iets meer kijken bij het afsluiten van je contract. Je moet dan namelijk het contract printen, invullen, inscannen, en weer uploaden. Voor zakelijke aanvragen met meerdere abonnementen is dit helaas de enige optie.
Deze manier van aanvragen betekent dat je je product niet de volgende dag al binnen hebt – ook niet wanneer je voor 23.30 bestelt en betaalt.
* Door overmacht kan het zijn dat je het product toch niet de volgende dag in huis hebt als je voor 23.30 uur hebt besteld en betaald. We hopen in zo'n geval op je begrip.
** In sommige gevallen kunnen we na je bestelling toch nog vragen om een kopie van je ID Bewijs.