Samsung Galaxy S24 5G Enterprise Edition - Tips & Tricks
Tips & Tricks voor de Samsung Galaxy S24 128GB S921 Zwart Enterprise Edition
Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy S24 5G Enterprise Edition
Antwoord:
Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".
Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.
Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling
Antwoord:
Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen:
- Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
- Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
- Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
- Stap 4: maak verbinding met WiFi
- Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit.
Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:
- Stap 1: ga naar instellingen
- Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
- Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
- Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.
Antwoord:
Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.
Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.
Antwoord:
In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.
Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.
Antwoord:
Soms kan het voorkomen dat de taal van bepaalde standaard apps ingesteld is in de taal van herkomst. Door de updates van Galaxy Apps te verwijderen en het toestel te herstarten, zou de tekst in het Nederlands moeten staan. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/apps
- Stap 2: klik op ‘Applicatiebeheer’
- Stap 3: zoek ‘Galaxy Apps’ op en klik hierop
- Stap 4: klik rechtsboven op ‘Meer’
- Stap 5: klik rechtsboven op ‘Updates verwijderen’
- Stap 6: klik nog een keer op 'Verwijderen'
- Stap 7: klik op 'Ok'
- Stap 8: herstart de telefoon.