Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) 10.4 P619 WiFi + 4G - FAQ
Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) 10.4 P619 WiFi + 4G
Antwoord:
Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".
Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.
Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling
Antwoord:
Naast het interne geheugen van je toestel kun je ook gebruik maken van Cloud Storage. Hier kun je jouw foto’s en video’s uploaden, zodat ze niet meer op je telefoon hoeven te staan. Ze blijven wel beschikbaar op je telefoon via de Cloud, maar nemen geen ruimte meer in op je telefoon. Zo blijft je telefoon snel en zal je geheugen veel minder snel vol raken. Voorbeelden van Cloud-storage zijn iCloud, Dropbox, Google Drive en Microsoft OneDrive.
Antwoord:
Als je een Android-toestel retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je je Google-account verwijdert van je apparaat. Om je Google-account te verwijderen volg je onderstaande stappen:
- Ga naar Instellingen;
- Klik op Accounts en kijk of hier nog Google-accounts tussen staan;
- Klik op het Google-account en kies voor Verwijderen. Je Google-account zelf wordt dan niet gewist, hij wordt alleen van jouw toestel ontkoppeld.
Antwoord:
In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.
Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.
Antwoord:
Het kan zijn dat TalkBack aan staat waardoor je toestel niet reageert op je aanrakingen. Dit is een functie van Android, gemaakt voor blinden en slechtzienden. De telefoon zet in deze modus de tekst op het scherm om in spraak. Je kunt deze functie uitschakelen via het instellingenmenu, onder 'Toegankelijkheid'.
Antwoord:
Google komt regelmatig met updates voor de Android software. Of jouw telefoon een update krijgt ligt aan het type toestel. Niet elk toestel komt in aanmerking voor alle updates. De fabrikanten zullen precies aankondigen welke toestellen compatibel zijn met de nieuwe update. Het verschilt per land en per toestel wanneer een update beschikbaar is.
Als je er een Android-update beschikbaar is voor jou telefoon krijg je meestal een melding, waarna je de update kunt installeren. Deze krijg je Over-The-Air (OTA). Dat betekent dat je jouw telefoon niet op de computer hoeft aan te sluiten! Het installeren van een software-update kan veel data kosten, het is daarom aan te raden om de update te installeren over een WiFi-verbinding. Je kunt in de instellingen van je telefoon ook handmatig zoeken naar updates.
Antwoord:
Over tijd kan het voor komen dat vuil en stof zich ophoopt in de oplaadpoort van je tablet. Hierdoor kan het zijn dat je kabel niet meer goed blijft zitten en dat opladen niet meer altijd goed gaat. Je kunt dit probleem eenvoudig verhelpen door het opgehoopte vuil en stof voorzichtig te verwijderen. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een tandenstoker. Door voorzichtig langs de randen en hoeken binnenin de oplaadpoort te gaan schraap je het opgehoopte vuil weg. Zo kan je oplaadkabel weer verbinding maken met je toestel. Let hierbij wel op dat je geen extra kracht zet, er gewoon langsheen schrapen is vaak al genoeg. Nadat je het vuil hebt weggeschraapt kan het ook nog helpen om nog een keer flink te blazen in de oplaadpoort. Kijk hierbij wel uit dat er geen vocht in de poort komt.
Antwoord:
Als je een Samsung-product retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je ‘Find My Mobile’ uitzet. Zet je Samsung-account uit met de volgende instructies::
- Ga naar findmymobile.samsung.com en log in met je Samsung-account;
- Selecteer linksbovenin je toestel*;
- Klik in het rechtermenu op ‘meer’;
- Klik vervolgens op ‘Heractiveringsvergrendeling ontgrendelen’;
Voer je wachtwoord in en klik op ‘Ontgrendelen’.
*Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.
Antwoord:
Motorola heeft een applicatie ontwikkeld waarmee je je Android-telefoon met een Motorola-product kunt verbinden. Dit is de “Motorola Connect”-applicatie. Je kunt deze applicatie vinden in de Google Play Store. Met Motorola Connect kun je bijvoorbeeld zien waar de andere apparaten zich bevinden en hun batterijstatus zien.
Als je deze app voor het eerst gebruikt voer je je e-mailadres in. Vervolgens zal er een nieuwe pop-up verschijnen waarmee je de app toestemming geeft en druk je op volgende. Als je op de hoogte wilt worden gehouden van updates, vink je dat aan in het volgende scherm. Hierna is je app klaar voor gebruik en kun je je telefoon bijvoorbeeld linken aan Motorola producten zoals: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround en Power Pack Micro.Antwoord:
Ja, je kunt met je tablet whatsappen door WhatsApp Web te gebruiken. Als je een smartphone hebt met WhatsApp kun je dit account gebruiken op je tablet via WhatsApp Web. WhatsApp gebruiken op je tablet doe je door de volgende stappen te volgen:
- Open WhatsApp Web in je webbrowser;
- Scan de QR-code die in beeld verschijnt met je smartphone via: WhatsApp > Menu > WhatsApp Web;
Je kunt nu WhatsApp gebruiken op je tablet!
Let op: om WhatsApp te gebruiken via WhatsApp Web moet je telefoon in verbinding blijven met internet. Whatsappjes die je ontvangt worden namelijk niet opgeslagen via WhatsApp Web, maar doorgestuurd vanaf je smartphone. Je kunt WhatsApp Web dus niet gebruiken zonder een telefoon met WhatsApp.
Antwoord:
Het interne geheugen van je toestel is gelimiteerd. Als dit geheugen vol is kun je niet alleen geen nieuwe foto’s meer maken of apps downloaden, maar je toestel wordt er ook langzamer van.
In het geheugenkaartslot van je toestel kun je een micro-SD kaart stoppen, waarmee je het toestelgeheugen met een bepaald aantal gigabyte kunt uitbreiden. Het verschilt per toestel wat de maximale uitbreidcapaciteit is.Antwoord:
De accuduur van je apparaat is op verschillende manieren te verbeteren. Sluit actieve applicaties regelmatig af en start je tablet met enige regelmaat opnieuw op. Dit sluit applicaties af op de achtergrond draaien en daarmee je batterijduur verminderen. Let verder op instellingen als GPS, NFC, Bluetooth en/of automatische synchronisatie. Zet deze instellingen uit als je deze niet gebruikt. Het scherm van een tablet is vaak de grootste energieverbruiker, verlaag standaard de helderheid en bespaar zeer snel en eenvoudig energie!
Antwoord:
Als je tablet langer in gebruik is, wordt het apparaat soms langzaam. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo leidt het open hebben van veel applicaties tot een voller werkgeheugen. En het opslaan van veel bestanden of applicaties zorgt ervoor dat het opslaggeheugen vol raakt. Verwijder een aantal bestanden om meer opslagruimte te krijgen. Het uitschakelen van applicaties die op de achtergrond draaien wordt gedaan door de tablet uit en aan te zetten. Het beste is om dit wekelijks te doen.
Antwoord:
Beschadigingen voorkom je door gebruik te maken van verschillende hulpmiddelen, zoals een screenprotector of een hoesje. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld krassen. Een screenprotector is een onzichtbare beschermfolie die je op het scherm plakt. Hoesjes zijn er in vele soorten en maten, zo zijn er hoesjes die de achterkant beschermen en cases die om de hele tablet zitten.
Antwoord:
Sommige videoformaten zijn niet af te spelen op je Android-tablet. Geen zorgen, dat ligt aan de software (versie) en is dus op te lossen.
Converteer bijvoorbeeld het bestand naar een formaat wat je tablet wel ondersteunt. Dit doe je met een programma op een computer of laptop, waarna je het bestand weer op je tablet zet.
Een andere oplossing is het downloaden van een applicatie, waardoor je tablet veel videoformaten wel ondersteunt. Download hiervoor één van de volgende apps in de Google Play Store:
Antwoord:
Het installeren van een applicatie kan virussen met zich mee brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan applicaties die gemaakt zijn om mensen op te lichten of gegevens te stelen. Om te voorkomen dat je virussen downloadt tref je de volgende voorzorgsmaatregelen. Kijk ten eerste kritisch naar de titels van de applicaties en het aantal downloads. Wanneer een applicatie duizenden downloads heeft en goede feedback is deze betrouwbaarder en loop je minder risico. Download daarnaast alleen uit de officiële Play Store. Bescherm ten slotte je smartphone tegen virussen met een software pakket.