- Home
- Telefoon
- Apple-Refurbished
- Apple iPhone SE 2022 Refurbished
- Apple iPhone SE 2022 256GB Wit Refurbished
- Tips & Tricks
Apple iPhone SE 2022 256GB Wit Refurbished - FAQ
Vragen & antwoorden voor de Apple iPhone SE 2022 Refurbished
Antwoord:
Je kunt 'refurbished' vertalen als 'gereviseerd'. Een refurbished iPhone is dus eerder gebruikt, en daarna schoongemaakt, opgefrist en gerenoveerd. De binnenkant van de toestellen zijn 100% werkend. Aan de buitenkant zitten misschien lichte krassen, waardoor de iPhones er niet helemaal meer als nieuw uitzien.
Antwoord:
Belsimpel.nl koopt de refurbished iPhones in bij een Nederlandse leverancier, één van de grootste leveranciers wat betreft refurbished Apple-apparaten. Alle refurbished iPhones ondergaan een uitgebreide kwaliteitscontrole en worden door gespecialiseerde robots op meer dan 50 punten gecheckt. Daarbij staat een uitgebreid team van technici klaar om de iPhones extra te checken en, wanneer nodig, onderdelen te vervangen.
Antwoord:
Alle refurbished iPhones bij Belsimpel.nl zijn uitgebreid gecheckt op de werking ervan. Bij aankoop van je toestel kun je het volgende verwachten:
- Er zijn diverse lichte cosmetische gebruikerssporen op te vinden;
- In perfecte technische conditie;
- Eventuele defecte onderdelen zijn vervangen.
Antwoord:
De telefoons worden geleverd in een goede verpakking inclusief oplader. In het doosje vind je naast je toestel een originele oplader en originele oplaadkabel. Er worden geen oordopjes meegeleverd.
Antwoord:
Jazeker! Op alle refurbished telefoons heb je gewoon recht op de gebruikelijke garantie van 2 jaar. Heeft je telefoon binnen 2 jaar een defect? Dan kun je dus gebruik maken van de standaard garantieprocedure. Hiervoor dien je je toestel aan te melden via je orderstatus
Antwoord:
Problemen met onderstaande zaken vallen binnen de garantietermijn van 2 jaar:
- Microfoon/luidspreker;
- Wifi en problemen met netwerkverbinding;
- Problemen met het moederbord;
- Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer reageert);
- Accu/batterij (bij snel leeglopen of heet worden).
Antwoord:
Onderstaande problemen vallen buiten de garantie.
- Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- Val-, stoot-, vocht- en drukschade;
- Gebroken simkaartlezer;
- Alle knoppen op het toestel (home-, volume- en powerbuttons);
- Gebroken cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoonaansluiting.
Antwoord:
Als je dit toestel nieuw gekocht hebt, kan het lijken dat de luidspreker en/of microfoon van de telefoon het niet doet. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat je tijdens het bellen de tegenpartij niet hoort. Dit komt omdat dit model standaard geleverd wordt met een beschermende folie eromheen. De folie bedekt ook de luidspreker en de microfoon, waardoor het lijkt alsof deze onderdelen niet naar behoren werken. Verwijder het folie van de voor- en achterkant om goed gebruik te maken van je telefoon.
Antwoord:
Een refurbished iPhone wordt opengemaakt, gecontroleerd en indien nodig gerepareerd, voordat het aan jou verkocht wordt. Wanneer het originele onderdeel van de iPhone niet meer in goede staat is of defect is, wordt deze vervangen om ervoor te zorgen dat de iPhone weer zo lang mogelijk meegaat.
De batterij van je iPhone wordt bijvoorbeeld vervangen wanneer de capaciteit minder dan 85% is. Je iPhone registreert dat er een onderdeel van zijn plek is gekomen, en maakt hier een melding van. Deze melding verdwijnt automatisch na ongeveer 14 dagen en heeft geen enkele invloed op de prestaties van de accu of het beeldscherm van je iPhone.
Op deze pagina lees je alles over refurbished iPhones.
Antwoord:
Als je een vraag over of een probleem met je Apple-product hebt kun je hier heel gemakkelijk hulp mee krijgen via de Apple Support-app. Deze applicatie kun je gratis downloaden in de App Store of staat voorgeïnstalleerd op je telefoon. In de app vind je handige stappenplannen, interessante weetjes en oplossingen voor eventuele problemen met je Apple-product. Wanneer je product zodanig beschadigd is dat je de applicatie niet meer kunt openen, kun je ook hulp voor het toestel aanvragen via een ander toestel. Je kiest in het menu het product waarvoor je hulp wilt krijgen. Je product staat er bij, zolang je inlogt met de goede gegevens! Hieronder vind je een algemeen stappenplannetje voor het gebruik van de applicatie:
- Open de app. Er wordt gevraagd om in te loggen met je iCloud-gegevens, doe dit.
- Selecteer het product waarvoor je hulp nodig hebt. Wanneer je toestel zodanig beschadigd is dat je de app niet meer kunt openen, kun je ook hulp aanvragen voor het toestel vanaf een andere Apple-apparaat, zolang je inlogt met hetzelfde iCloud-account.
- Je kunt nu via de menukeuzes je specifieke probleem opzoeken. Wanneer je je probleem hebt gevonden, tik je het aan.
Je krijgt nu een aantal opties te zien om hulp te krijgen. Kies welke jij het handigst vindt!
Wist je dat heel veel problemen met je telefoon kunnen worden opgelost zonder reparatie? Lees daarom altijd de artikelen die aangeboden worden in de Apple Support app. Wie weet staat de oplossing voor jouw probleem ertussen!
Antwoord:
Siri is een digitale assistent voor gebruikers van het besturingssysteem iOS van Apple. Sinds de lancering van iOS 5 in 2011 is Siri geïntegreerd in het besturingssysteem. Sindsdien is de toepassing beschikbaar op alle Apple-apparaten die draaien op iOS 5 of hoger. Je kunt Siri verschillende taken uit laten voeren op je iPhone of iPad. Zo kan de toepassing bijvoorbeeld naar leuke restaurants zoeken of ergens een tafeltje reserveren. Ook kun je via spraak tekstberichten versturen of bijvoorbeeld zoekopdrachten uitvoeren. Siri baseert zich op verschillende zoekmachines, zoals Google, Yahoo! en Bing. Ook leest de applicatie kranten en andere (nieuws)websites om informatie te kunnen leveren aan de gebruiker. Je kunt Siri dan ook vragen stellen over heel veel verschillende onderwerpen en je krijgt vrijwel altijd een (redelijk) accuraat antwoord. Siri is sinds de introductie flink gegroeid en geeft tegenwoordig ook ongevraagd informatie over bijvoorbeeld de reistijd van je werk naar huis, afspraken en suggesties voor leuke restaurants in je omgeving.
Als je geen gebruik wil maken van de toepassing kun je Siri uitschakelen. Dit doe je eenvoudig via de instellingen. Je navigeert in de instellingen naar "algmeen" en vervolgens naar "Siri". Je kunt daar de functie uitzetten door op het schuifje te tikken.
Antwoord:
Sinds iOS 9.0 is Siri, de virtuele assistent van Apple, proactief. Dit betekent dat Siri niet alleen reageert op wat jij doet, maar actief suggesties geeft. Dus ook als je er niet om vraagt. Siri geeft bijvoorbeeld tips over handige applicaties en zet afspraken of vliegtickets die je op je mail ontvangt automatisch in je agenda. Zo zijn er nog een heleboel handige extra functies ingebouwd. Siri doet “app-suggesties” zodat je veelgebruikte apps snel kunt openen vanuit je lockscreen. Denk hierbij aan een app die je bijvoorbeeld vaak op een bepaalde tijd gebruikt.
De functie staat standaard aan. Als je geen gebruik wilt maken van de functie schakel je deze echter eenvoudig uit. Je kunt Siri-suggesties uitschakelen voor specifieke apps of alle apps tegelijk. Dat doe je zo:
- Open de instellingen en ga naar algemeen
- Tik op “zoek met spotlight”
- Schakel de optie “Siri-suggesties” uit
Antwoord:
Als je een iPhone retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je 'Zoek mijn iPhone' (Find my iPhone) uitzet. Zet deze functie uit met de volgende instructies:
- Ga naar http://icloud.com/find en log in met je Apple ID;
- Zit je niet gelijk in 'Zoek mijn iPhone'? Klik dan linksbovenin en kies 'Zoek mijn iPhone';
- Klik bovenin op 'Alle apparaten' en selecteer het apparaat*;
- Klik nu op 'Verwijder uit account' (let op: je moet het apparaat echt verwijderen, alleen uitzetten is niet genoeg).
Zie je dit niet staan? Klik dan op 'Alle apparaten' (kan ook 'iPhone van - jouw naam -' heten) en klik op het kruisje naast je toestel.
*Zie je je toestel niet staan? Dan heb je je account mogelijk al uitgeschakeld.
Antwoord:
Als je net naar iOS 9.0 hebt geüpdatet, kan het zijn dat je vast komt te zitten in het 'Schuif in bij te werken' scherm. Ook wanneer je je toestel opnieuw opstart kom je dan niet voorbij dit scherm. Dit is op te lossen door je toestel via de computer te updaten naar een nieuwere versie van iOS. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.
- Sluit je toestel aan op een computer en open iTunes.
- Terwijl je toestel is aangesloten, houd je de aan/uit-knop en homeknop tegelijk ingedrukt, totdat je 'Verbind met iTunes' ziet staan.
- Kies voor 'Werk bij' om je toestel te updaten.
- Volg de stappen op het scherm van je toestel, om alles weer goed in te stellen na het herstel.
- Nu werkt je toestel weer naar behoren en kun je weer voorbij het 'Schuif om bij te werken' scherm komen.
Antwoord:
Je verbindt je Apple iPhone met je computer door een kabeltje in de USB-poort van de computer te stoppen.
Daarnaast kun je ook Apple's eigen programma gebruiken: iTunes. Met dit programma download je onder andere updates, zet je muziek op je iPhone en synchroniseer je je iPhone met je computer.
Antwoord:
Apple kondigt ongeveer jaarlijks grote software updates aan voor haar producten. Hierbij wordt ook aangegeven welke apparaten wel en welke niet in aanmerking komen voor een update. Doorgaans worden apparaten enkele jaren ondersteund bij software updates.
Software updates van iOS kunnen op twee manieren geïnstalleerd worden. De eerste mogelijkheid is met behulp van je Wi-Fi netwerk. Je dient hiervoor het apparaat aan te sluiten op een voedingsbron en vervolgens kun je via Instellingen > Algemeen > Software-update de software downloaden en installeren. De tweede mogelijkheid is bijwerken via iTunes. Daarvoor sluit je het apparaat aan je computer of laptop en open je iTunes. Vervolgens kun je naar het overzicht van je apparaat gaan en klikken op “Zoek naar update”. Vervolgens kun je deze nieuwe versie van iOS downloaden en installeren.Antwoord:
Als je telefoon nat wordt dan kan het toestel waterschade oplopen. Om schade te voorkomen is het belangrijk om de onderstaande stappen zorgvuldig te volgen.
Ten eerste is het noodzakelijk dat je het toestel uit zet. Elekriticteit en water is geen goede combinatie en kan alleen maar meer schade veroorzaken. Verwijder dan, als dat mogelijk is, de batterij en simkaart uit het toestel. Zo voorkom je schade op de chip. Schud hierna het toestel om eventueel water uit de openingen te verwijderen. Droog vervolgens de telefoon af met een handdoek en leg hem afgedekt in een bak met rijst. Rijst is zeer vocht absorberend en trekt het vocht uit je toestel. Voor het beste resultaat leg je de telefoon 72 uur in de bak met rijst en zet je hem tussentijds niet aan.